کد خبر: 1020402
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی؛
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت:به مناسبت روز جهانی صلح، نمایشگاهی از کوپن‌های صلح و جنگ در محل سالن شماره دو موزه نادری مشهد افتتاح شد .
مرجان اکبری در مراسم افتتاح این نمایشگاه افزود :داستان صلح و جنگ از قدیمی‌ترین رخدادهای بشری است و نیاز به صلح و یادآوری جنگ‌های ویرانگر و خانمان‌سوز همواره ما را به این مهم راهنمایی می‌کند که در هر فرصتی، صدای صلح و پایان جنگ را به صدا دربیاوریم و یکی از این صداها، اسناد و کوپن‌های تاریخی است.
وی ادامه داد:در زمان جنگ، ارزاق عمومی به‌وسیله این کوپن‌ها، جیره‌بندی می‌شدند و کوپن در کشورهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گرفته است.
اکبری تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از 50 نوع کوپن از ادوار مختلف به نمایش گذاشته‌شده و هم‌زمان با روز جهانی صلح 31 شهریور افتتاح و به مدت یک هفته به نمایش عموم گذاشته‌شده است.
وی گفت: نخستین کوپن‌های کاغذی ایران از سال ۱۳۲۱ ، دفترچه‌های کوپن و جیره‌بندی از دوره‌های پهلوی و انقلاب سهام کارخانه‌ها که به همراه کوپن بوده‌اند از دوره پهلوی اول و دوم، کوپن‌های اقلام ضروری در دوره‌های پهلوی و انقلاب(مثل زغال، نفت، بنزین، لبنیات و... به نمایش گذاشته‌شده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت محدود از ساعت 9 تا 17 از این نمایشگاه در باغ‌موزه آرامگاه نادر واقع در چهارراه شهدای مشهد، بازدید کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار