کد خبر: 1020395
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: واحد‌های آسیب دیده از کرونا اعم از خویش فرما، کارفرمای رسمی و متقاضیان غیر رسمی برای استفاده از تسهیلات کرونا در استان اردبیل تعداد ۶۵۲ نفر بودند و مبلغ ۹۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از تسهیلات کرونا استفاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رامین صادقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سهم استان اردبیل از تسهیلات یارانه دار 223 میلیارد تومان است و تاکنون 28 میلیارد جذب شده است و  پرونده 15 واحد تولیدی بزرگ برای جذب تسهیلات به بانک ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل یک هزار و 42 واحد تولیدی دارای پروانه وجود دارد که از این تعداد 839 واحد فعال و 199 واحد غیر فعال است، تصریح کرد: برای فعال سازی 78 واحد تولیدی غیرفعال هر هفته جلساتی تشکیل می شود که از این تعداد 25 مورد تاکنون فعال شده است .

صادقی از تامین پارچه برای کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و صنفی در جهت تولید ماسک خبر داد و افزود: در زمینه تامین مواد اولیه تلاش ما این است که در اسرع وقت واحدهای تولیدی پارچه مورد نیاز خود را دریافت کنند که در این راستا رایزنی هایی که با وزارت انجام گرفت تولید کنندگان ماسک جهت دریافت پارچه مورد نیاز از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به کارخانه ها معرفی شده اند تا پارچه مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مبارزه با این بیماری پارچه‌های مورد نیاز در اختیار کارگاه‌های تولیدی قرار می گیرد تا کارگاه‌ها ماسک‌های تولیدی را با قیمت مصوب در سطح استان توزیع ‌کنند.

صادقی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چالش های پیش روی صنعت استان را چه عواملی می دانید و برای رفع این چالش ها چه کرده اید، اظهار کرد: تامین مواد اولیه با توجه به شرایبط تحریم و کرونا و افزایش نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش از چالش های پیش روی صنعت استان هستند که در این حوزه برای معرفی واحدهای تولیدی به دریافت تسهیلات بانکی محدودیتی وجود ندارد و از سه محل به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر