کد خبر: 1020319
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از اعتماد پایین امریکایی‌ها به «آزاد و عادلانه بودن» انتخابات در کشورشان است. نامزد دموکرات‌ها هم با انتقاد از مدیریت ضعیف دولت در مقابله با کرونا، خواستار کناره‌گیری ترامپ از قدرت شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ادعا‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به بروز تقلب در انتخابات نوامبر، موجی از بدبینی را در بین افکار عمومی این کشور ایجاد کرده است. هرچند ترامپ تلاش می‌کند برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری، مردم را به پای صندوق‌های رأی بکشاند، اما امریکایی‌ها دیدگاه مثبتی به روند انتخابات ندارند.

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی نیوز، یک نظرسنجی جدید که از سوی یاهونیوز و یوگاو انجام شد، نشان داد تنها ۲۲ درصد امریکایی‌ها معتقدند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در کشورشان آزاد و عادلانه خواهد بود. این نشان‌دهنده تنزل شدید اعتماد امریکایی‌ها به فرآیند دموکراتیک در کشورشان بوده و می‌تواند از پیش یک دوران فاجعه‌بار بعد از انتخابات را که طی آن میلیون‌ها تن از طرفداران احزاب از پذیرش مشروعیت نتایج انتخابات سر باز بزنند، نشان دهد.

طبق این نظرسنجی نیمی از طرفداران ترامپ معادل ۵۰ درصد معتقدند انتخابات امسال آزاد و عادلانه نخواهد بود، در حالی که یک سوم طرفداران رقیب دموکرات وی یعنی جو بایدن معادل ۳۷درصد به این موضوع اعتقاد دارند. همچنین بر این اساس، ۴۶ درصد امریکایی‌ها معتقدند که این انتخابات آزاد و عادلانه نخواهد بود که بیش از دو برابر کسانی است که به آزاد و عادلانه بودن انتخابات اعتقاد داشته اند و همچنین ۳۲ درصد نیز گفتند در این مورد مطمئن نیستند. بیش از یک سوم امریکایی‌ها معادل ۳۴ درصد معتقدند که در انتخابات پیش رو به نفع یکی از کاندیدا‌ها تقلب خواهد شد، در حالی که تنها ۲۴ درصد این موضوع را رد کردند. از سوی دیگر، ۶۰ درصد در این میان معتقد بودند که در انتخابات میزانی از «تقلب» رخ خواهد داد و ۳۴ درصد گفتند این برای به نوسان درآوردن نتایج کافی خواهد بود. بر اساس این نظرسنجی ۵۷ درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی گفتند نظر کارشناسان امنیت انتخابات درباره اینکه نمی‌توان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا تقلب کرد را باور نمی‌کنند در حالی که تنها ۱۹ درصد گفتند که صحبت آن‌ها را باور می‌کنند. بدبینی مردم امریکا به فرایند انتخابات در این کشور در شرایطی است که ترامپ در هفته‌های اخیر با ادعا‌های خود تلاش کرده فضا را در آستانه انتخابات امنیتی کرده و بتواند دوباره در انتخابات پیروز شود. ترامپ ادعا کرده که تنها با وجود تقلب در انتخابات نوامبر شکست می‌خورد. این درحالی است که شروع گسترده اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر امریکا و مدیریت ضعیف دولت در مقابله با ویروس کرونا به کاهش محبوبیت ترامپ منجر شده است و بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، جو بایدن با اختلاف ۱۰ درصدی از ترامپ پیشتاز است. در همین راستا، جو بایدن شنبه شب در سخنانی از دونالد ترامپ به دلیل سوء مدیریت در مقابله با ویروس کرونا خواست که از قدرت کناره‌گیری کند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بایدن گفت که ترامپ مسئول مرگ هر فردی است که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در امریکا جان خود را از دست می‌دهد. بایدن اضافه کرد: «اگر رئیس‌جمهور از همان ابتدا به وظایفش عمل می‌کرد تمام کسانی که جان خود را از دست دادند امروز زنده بودند.»‌بایدن همچنین گفت که ترامپ به جز بورس و انتخابات به هیچ چیز دیگری اهمیت نمی‌دهد و با انتقاد شدید از ترامپ، خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار