کد خبر: 1020223
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
بیانیه‌ای رسمی روسیه:
دولت روسیه با صدور بیانیه‌ای رسمی به اقدام آمریکا در اعلام بازگشت تحریم‌های ایران واکنش نشان داده و از واشنگتن خواست دست از گمراه کردن جامعه جهانی بردارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دولت روسیه در بیانیه خود در دفاع از لغو تحریم‌های ایران آورده است: آمریکا از طریق حدس و گمان درباره اینکه شورای امنیت برخی رویه‌ها را برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران انجام داده به گمراه کردن جامعه جهانی ادامه می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تحریم‌ها به موجب امضای برجام در سال ۲۰۱۵ لغو شده‌اند. حقیقت این است که شورای امنیت سازمان ملل هیچ اقدامی را که منجر به بازگرداندن تحریم‌های ایران شود انجام نداده است. آنچه آمریکا انجام می‌دهد چیزی به جز اجرای نمایش (تئاتر) نیست تا بتواند شورای امنیت را با سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران همراه کرده و این نهاد معتبر (شورای امنیت) را به وسیله‌ای در دستان خود تبدیل کند.

روسیه در ادامه از آمریکا خواسته تا دست از این اقدامات برداشته و به سخن گفتن از جانب شورای امنیت سازمان ملل پایان دهد.

به گزارش مهر، صبح امروز یکشنبه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد که او نمی‌تواند هیچ اقدامی در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران انجام دهد چرا که ظاهراً در باب این مسئله عدم قطعیت (بلاتکلیفی) وجود دارد.

وی خطاب به شورای امنیت و در تکمیل اظهارات خود افزود: درباره اینکه آیا روند (اسنپ بک) آغاز شده و به دنبال آن لغو تحریم‌ها ادامه می‌یابد یا خیر، عدم قطعیت وجود دارد.

گوترش ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل نمی‌تواند طوری رفتار کند که انگار چنین عدم قطعیتی وجود ندارد.

به گزارش مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه مدعی شد که تمام تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران از جمله تحریم‌های تسلیحاتی از سرگرفته شده است.

به ادعای وی، تحریم‌ها متعاقب فرایند اسنپ‌بک ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بازگشته‌اند و آمریکا در تاریخ بیستم آگوست، به رئیس شورای امنیت درباره بی توجهی ایران به تعهدات برجامی خود اطلاع داده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار