کد خبر: 1020145
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
چهار ایالت ایالات متحده تبدیل به صحنه رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری شده و این درحالی است که در نظرسنجی‌ها عقب‌افتادگی رئیس‌جمهور فعلی به عنوان نامزد جمهوریخواهان از رقیب حزب دموکرات دو رقمی شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری امریکا از روز جمعه در ایالت‌های «مینه‌سوتا»، «ویرجینیا»، «داکوتای جنوبی» و «وایومینیگ» آغاز شده است و مشخصاً در ایالت ویرجینیا امکان رأی دادن تا روز ۲ نوامبر با مراجعه حضوری به حوزه‌های انتخاباتی در سراسر این ایالت فراهم شده است و برای رأی دادن به صورت پستی هم تا تاریخ ۲۳ اکتبر فرصت است.

در ایالت‌های مینه‌سوتا، داکوتای جنوبی و وایومینگ نیز افرادی که درخواست رأی‌دهی غیابی را ثبت کرده‌اند می‌توانند تا یک روز قبل از روز انتخابات به صورت پستی یا مراجعه حضوری، به نامزد‌های مورد نظر خود رأی بدهند.

منابع امریکایی علت این رأی‌گیری‌های زودهنگام را جلوگیری از ازدحام جمعیت با توجه به شیوع کرونا اعلام کرده‌اند.

فاصله ۱۰ درصدی بایدن از ترامپ

نتایج آخرین نظرسنجی‌های انجام شده از سوی نیویورک‌تایمز و دانشکده سینا نشان می‌دهد بایدن تقریباً ۱۰ امتیاز بیشتر از ترامپ از حمایت رأی‌دهندگان احتمالی در آریزونا برخوردار است. براساس این نظرسنجی، بایدن ۴۹ درصد حمایت مردم آریزونا در مقایسه با ۴۰ درصد رئیس‌جمهور ترامپ را به دست آورد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که بایدن با یک اختلاف حیرت‌انگیز ۱۷ امتیازی در ایالت مین، از ترامپ پیش است و توانسته ۵۵درصد آرای این ایالت را به خود اختصاص دهد و این درحالی است که ترامپ ۳۸ درصد آرای مین را از آن خود کرده است. این نظرسنجی که بین دهم تا پانزدهم سپتامبر انجام شده است همچنین نشان‌دهنده رقابت تنگاتنگ بین بایدن و ترامپ در کارولینای شمالی است، به گونه‌ای که بایدن ۴۵ درصد و ترامپ ۴۴درصد تنها با یک امتیاز اختلاف آرای این ایالت را به دست آوردند.

نظرسنجی مشترک نیویورک‌تایمز و دانشکده سینا همچنین نشان می‌دهد که بایدن از حمایت ۵۷درصدی در میان رأی‌دهندگان لاتین آریزونا در مقایسه با حمایت ۲۶ درصدی ترامپ در میان همان جمعیت برخوردار است.

از سرگیری اعتراضات پورتلند امریکا

اعتراضات شهر پورتلند در ایالت اورگان امریکا بعد از یک وقفه کوتاه جمعه شب بار دیگر بر پا شد.

به نوشته وبگاه KGW۸، یکی از شبکه‌های خبری محلی در پورتلند، به دلیل آتش‌سوزی‌های گسترده در ایالت اورگان امریکا و وضعیت بد آب و هوایی بعد از آن، این اعتراضات بیش از یک هفته به تأخیر افتاد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، معترضان در ساعت ۹ شب شنبه بار دیگر خارج از اداره گمرک و مهاجرت این شهر تجمع کردند و مأموران فدرال نیز پشت فنس‌های این اداره برای مقابله با معترضان مستقر شدند. خبرنگاران حاضر در صحنه این اعتراضات گزارش کرده‌اند که مأموران پلیس پورتلند برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده‌اند.
ویدئو‌های منتشر شده نیز نشان می‌دهند که معترضانی به دست این مأموران پلیس دستگیر شده‌اند.

پلیس پورتلند همچنین معترضان را تهدید کرد متفرق شوند و در صورتی که از دستورات پیروی نکنند دستگیر خواهند شد یا وسایلی برای متفرق کردن آن‌ها استفاده خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار