کد خبر: 1020089
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد
سخنگوی وزارت بهداشت: «از دیروز تا امروز بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.»
سرویس جامعه جوان آنلاین: سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت:از دیروز تا امروز بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۱۴۹ نفر از آن‌ها بستری هستند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۳۵۷ هزار و ۶۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۳۸۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری متذکر شد: تاکنون سه میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ابراز داشت: براساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیر زیادی بر شیوع کرونا دارد و ماسک به عنوان مهمترین عامل بازدارنده همواره مورد تاکید مسوولان وزارت بهداشت سراسر جهان است، میزان استفاده از ماسک در کشور سیر نزولی دارد و در هفته گذشته استفاده از ماسک در اماکن عمومی ۵۰ درصد گزارش شده است که شاهد کاهش ۱۵ درصدی هستیم، در وسایل حمل و نقلی نیز میزان استفاده از ماسک کاهش ۸ درصدی داشته است همچنین میزان استفاده از ماسک در کارمندان ۸۰ درصد گزارش شده که شاهد روند کاهشی استفاده از ماسک هستیم.

لاری گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمترین میزان طی شش هفته گذشته رسیده است و عادی انگاری بیماری مهم‌ترین عامل شیوع کرونا است، این ویروس ناخوانده ماه‌ها با ما است و باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار