کد خبر: 1019776
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز( چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال ایراد شورای نگهبان به طرح جهش و رونق تولید مسکن به دلیل بار مالی آن گفت: برای اجرای این قانون باید قوای مجریه و مقننه هماهنگ باشند.
 

سرویس سیاسی جوان آنلاین:‌ احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 26 شهریور) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق ماده ۱۵۸ آیین‌نامه عده‌ای تقاضای سلب یک فوریت از طرح جهش تولید و تامین مسکن را ارائه کرده اند؛ دولت هم در هیات وزیران تصویب کرده و تقاضای سلب فوریت را به مجلس شورای اسلامی داده است.

وی در توضیح علت تقاضای سلب یک فوریت از طرح جهش تولید و تامین مسکن افزود: این طرح باید به کمک دو وزارتخانه راه و شهرسازی و اقتصاد اجرایی شود با توجه به این‌که دو فوریت آن تصویب شده نظر برخی اعضای دولت این است که در این مدت کمیسیون عمران نتوانسته به جمع‌بندی برسد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: وزیر اقتصاد اعلام کرده که با توجه به این‌که بانک‌ها متولی اجرای برخی از این طرح هستند با دادن فرصت بیشتر جلساتی برای هماهنگی برگزار شود تا براساس آن منابع بانک‌ها برای پشتیبانی از طرح اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب دو فوریت موضع خود را درباره‌ی اهمیت حل مشکل مسکن اعلام کرد اما موضوع بر سر آن است که ما مجری قانون نیستیم و دولت باید آن را اجرا کند پس هماهنگی بین دو قوه مقننه و مجریه برای اجرای این طرح ضروری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: این نگرانی وجود دارد که شورای نگهبان ایراد اصل ۷۵ درباره بار مالی ایجاد شده به دولت را به این طرح وارد کند و بعد ما بخواهیم برای رفع ایراد شورای نگهبان با دولت هماهنگ شویم. بهتر است قبل از آن هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تقاضا آن است که یک فوریت سلب شده و ظرف یک هفته آینده کمیسیون عمران جلسه‌ای با وزیر اقتصاد و مسئولان بانک‌ها برگزار کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار