کد خبر: 1019586
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: ارادت به ساحت مقدس پیامبر وجه مشترک مسلمین و عامل همبستگی و اتحاد امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان در همایش اهل بیت(ع) از دیدگاه پیروان امام شافعی(رض) در سقز اظهار کرد: با وجود تفاوت‌های جدی در برداشت‌ها از متون مقدس و قرآن، همه مسلمان جهان به ساحت پیامبر و اهل بیت ارادت دارند و این نقطه مشترک باعث همبستگی و اتحاد امت اسلامی شده است.

وی با اشاره به ارادت مردم اهل کردستان به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) افزود: همه امت اسلامی نسبت به ساحت اهل بیت ارادت دارند و همواره به آن محبت می‌وررند.

وی با بیان اینکه اهل بیت به عنوان محور همبستگی و اتحاد امت اسلامی، رشته اتصال در میان همه برادران سنی و شیعه محبان اهل بیت ایجاد کرده است، عنوان کرد: کوچکترین خدشه بین برادران اهل سنت و تشیع  وجود ندارد و همه آنها محبان اهل بیت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به نهضت عاشورا بعنوان برگ زرینی در بین اهل بیت اشاره کرد و بیان داشت: پرچمدار این حادثه بزرگ فرزند رسول الله است و همه آزادگان بدون پیشداوری درباره‌ی آرمان‌های مقدس امام حسین به آن افتخار کردند.

حجت‌الاسلام حاتمیان اضافه کرد: امام حسین برای همه امت اسلام است و تمام مسلمانان به سیره آن حضرت افتخار می‌کنند که حسین فرزند رسول خدا است و هر آزاداندیشی که امام حسین را بشناسد به ایشان محبت می‌ورزد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام حسین به خداوند گفت، مسیری را برای من قرار بده که رضای تو در آن باشد، یادآور شد: هدف اصلی امام حسین این بود که سنن پیامبر و احکام شریعت در میان مسلمان اعمال شود تا امت اسلامی در مسیر رشد و بالندگی قرار گیرند.

وی اعلام کرد: آنچه در فرهنگ مسلمانان  روی پاسداشت و حفظ نهضت عاشورا است برای حفظ آرمان امام حسین و احیای دین در جامعه و مبارزه با فساد است و این آرمان‌ها برای احیای جامعه ارزشمند و تباهی‌ها و فسادها را ریشه کن می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خطاب به ماموستایان و مبلغان دینی این شهرستان اضافه کرد: رسالت شما بعنوان مبلغان دینی و ترویج راه و روش پیامیر و اهل بیت، حرکت در مسیر اهل بیت و روشنگری و تثبیت آیات الهی در جامعه است لذا نهضت‌های عاشورا و سیره اهل  بیت برای جوانان ارزشمند و مبارک است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر