کد خبر: 1019363
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
به همت آستان قدس رضوی؛
به همت آستان قدس رضوی، کتابخانه حضرت امام رضا(ع) اولین و جامع ‌ترین کتابخانه دیجیتال روستایی کشور در روستای محمدآباد طبس آغاز به کار کرد.

معاون موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی گفت: کتابخانه حضرت امام رضا(ع) در روستای محمدآباد طبس با همکاری سازمان کتابخانه ‌ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مجهز به کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی شد.
مهدی قاسم‌ زاده ادامه داد: در این سامانه بیش از ۲۰۰ نرم ‌افزار مذهبی از قیبل جامع ‌الاحادیث، جامع ‌التفاسیر، جامع روایت نور، نمایه چهارده معصوم(ع) و بیش از ۲۰ میلیون مقاله شامل بانک مقالات حوزه علوم اسلامی و انسانی نورمگز، پایگاه مقالات علمی کنفرانس‌ها و همایش ها سیویلیکا و بیش از ۲۰۰۰ پایگاه علمی و پژوهشی داخلی و خارجی با بیش از ۹۰ میلیون منبع دیجیتال در تمامی موضوعات دانش بشری مانند ایران ‌نمایه، ویراساینس، مگاپیپرو گیگالایب در دسترس است.
وی امکان استفاده از ۲۲۰ سامانه نرم افزار کتاب، مقاله و منابع چند رسانه ای با تکیه بر حوزه علوم اسلامی و انسانی و بهره مندی بیش از ۱۰۰ میلیون منبع دیجیتال و همچنین اطلاعات پایگاه‌های کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با بیش از دو میلیون رکورد شامل نسخه خطی، چاپ سنگی، چاپ سربی، عکس و... با امکان دسترسی ویژه به نسخه کامل پایان ‌نامه ‌ها، برخی کتب چاپی، کتاب ها و مقالات الکتریکی به زبان فارسی، عربی و لاتین در موضوعات دانش بشری را از دیگر قابلیت های کتابخانه دیجیتال حضرت امام رضا(ع) روستای محمدآباد طبس عنوان کرد.
قاسم زاده با تأکید بر اینکه به ‌روزرسانی و توسعه این کتابخانه دیجیتال نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: دسترسی به این منابع اطلاعاتی از طریق کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به نشانیdigital.aqr.ir برای همگان در سراسر جهان آزاد است.
لازم به ذکر است، کتابخانه دیجیتال حضرت امام رضا(ع) روستای محمد آباد طبس یکی از کتابخانه های موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی است که از سال 1384 به جویندگان علم و دانش خدمات رسانی می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار