کد خبر: 1019036
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۲۷۰ محتوا‌ی آموزشی در حوزه مشاوره و مددکاری در بستر مدارس مجازی به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه استان ارائه شد.

خلیل رنجبر با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به منظور ایجادآرامش، کاهش اضطراب و مدیریت بحران در فضای مجازی شاد ارائه شد، گفت: فرآیند تربیت، همیشگی است و فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد.

وی گفت:  بیش از 600 ساعت آموزش در فضای مجازی برای یک‌هزار و 380 نفر از دانش‌آموزان دوره آمادگی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و  دوم و یک‌هزار و 500 نفر از اولیای آنها به منظور گسترش عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی از طریق مدارس مجازی ارائه شد.

به گفته وی اگر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند، سطح مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای را کسب کرده و به خودکفایی برسند، علاوه بربهداشت روانی آنان بهداشت روانی خانواده‌ها و جامعه نیز حفظ شده و به خانواده‌های این دانش‌آموزان کمک می‌شود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های آنان نکات آموزشی، پرورشی و توانبخشی در مدارس مجازی به آنان ارائه می‌شود.

رنجبر افزود: فرآیند تربیت همیشگی است و مشاوران در مدارس مجازی پیام‌ها و کلیپ‌های تربیتی را با محوریت حفظ بهداشت روانی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی- تربیتی، ارتقای بهداشت روان، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری و کاهش استرس آموزش می‌دهند.

وی با تاکید براهمیت آموزش خانواده و اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها در روند شکل‌گیری خانواده متعالی نقش ویژه‌ای دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ارتقای مهارت‌های راهنمایی و مشاوره‌ای را بعنوان یکی از محورهای فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی استان دانست و عنوان کرد:  مشاور دانش‌آموز را در خودشناسی، مسئولیت‌ذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیم‌گیری، حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان، شناخت نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزش‌های مطلوب یاری می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر