کد خبر: 1018974
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان اصفهان ناحیه دو:
حجت الاسلام والمسلمین روح الله بیدرام گفت: با توجه به اینکه اولویت اصلی برای برگزاری طرح بصیرت عاشورایی و مراسمات محرم حفظ سلامت مردم و جامعه بود از مساعدت ۳میلیارد ریالی این اداره در دوران کرونایی به مساجد وهیات مذهبی در طرح شمیم حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از امور فرهنگی اوقاف ناحیه دو اصفهان  رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان اصفهان ناحیه دواظهار داشت :  مدیریتِ توزیع عادلانه عواید نیات واقفین موجب بهره مندی از سفره اطعام ابا عبدالله الحسین(ع) در همه سطوح و اقشار مختلف جامعه شده و اجرای طرح شمیم حسینی  از طریق مراکز افق  وموقوفات مرتبط باعث گسترش تکریم امامزادگان عظیم الشان و مساجد و هیئات مذهبی و تقویت پیوند بین آنها شده است.

وی ادامه داد: با آسیب شناسی فرآیند اجرا شده در سالهای گذشته ، خلاء عدم استفاده از ظرفیت سایر ارگان ها از جمله اداره  تبلیغات اسلامی که مسئول هدایت و حمایت بر هیئات مذهبی است و از سویی اداره  اوقاف که مسئول اجرای نیات امینانه روضه و تعزیه سیدالشهدا(ع) محسوب می شود، مشهود بوده که در طرح شمیم حسینی این خلاء مرتفع و این طرح با همکاری کامل اداره  تبلیغات اسلامی و امور مساجد اجرایی شد.

این مقام مسئول  در ادامه  تصریح کرد: این امر موجب ایجاد ساختارمندی بیشتر جریان مذهبی و تعظیم شعائر حسینی با رعایت اصل امانتداری در اجرای نیات مرتبط با سیدالشهدا(ع)، با توجه به قیود مکان و زمان شده است.

وی افزود: دراین طرح مساجد وهیات مذهبی  با توجه به ویروس کرونا وبرپایی مراسم عزاداری ،حدود ۳میلیارد ریال دستگاه ضدعفونی کننده  که  به صورت نمایشگاه شمیم حسینی برگزار شد مورد حمایت قرار گرفتند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار