کد خبر: 1018934
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
روز پنج‌شنبه در سراسر کشور برگزار شد
در پی اهانت به مقدسات مسلمانان در برخی کشور‌های اروپایی و حمایت سران استکبار، مخصوصاً سران فرانسه از توهین به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به بهانه آزادی بیان، روز پنج‌شنبه سراسر ایران اسلامی صحنه تظاهرات اعتراضی در محکومیت اقدام موهن یک نشریه فرانسوی بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در تهران نیز مردم در میدان امام حسین تجمع کردند و با حضور باشکوه خود توهین و جسارت به پیامبر عزیز اسلام را محکوم کردند و نشان دادند که نه تنها این توهین‌ها ذره‌ای به قداست پیامبر و اسلام خللی وارد نکرده است، بلکه روز به روز درخشندگی پیامبر و اسلام را افزایش خواهد داد. مردم انقلابی و همیشه در صحنه تهران، مانند مردم دیگر شهر‌ها و استان‌های کشورمان، با برپایی این تجمع به جهانیان نشان دادند که همیشه مدافع دین و حقیقت اسلام هستند. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سخنران اصلی این مراسم بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با برشمردن دلایل مختلف هجمه به ساحت مقدس پیامبر به تلاش دشمن برای به سرانجام رساندن معامله قرن اشاره کرد و گفت: امروز اسرائیل در انزوا و تنگنا قرار گرفته است؛ صهیونیسم بین‌الملل برای همه بشریت خطر محسوب می‌شود و استکبار جهانی بسیج شده تا بقای این خطر بین‌المللی را استمرار ببخشد.

شرکت‌کنندگان در تجمع مردم تهران در میدان امام حسین (ع) در بیانیه‌ای در پنج بند، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اعظم، اقدام موهن مجله فرانسوی و بازنشر تصاویر توهین‌آمیز پیامبر اسلام را بخشی از برنامه اسلام‌ستیزانه امریکای مستکبر و صهیونیست بین‌الملل علیه همه انسان‌ها و آزادگان و کشور‌های حوزه مقاومت دانستند و تأکید کردند: با هوشیاری و غفلت ننمودن از دسایس ضد بشری دشمن شماره یک بشریت، کماکان شیطان بزرگ امریکای جنایتکار و ولد نامشروعش، رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را ام‌الفساد قرن دانسته، هرگونه اقدام در راستای اسلام‌هراسی و حرکت‌های دشمنانه علیه مقدسات میلیارد‌ها انسان آزاده را برگرفته از سیاست‌های خصمانه و توطئه‌های شیطانی آن‌ها می‌دانیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: خیانت نابخشودنی سران نگون‌بخت امارات متحده عربی هم‌پیمان شیطان بزرگ به اسلام و مسلمین با پذیرش ددمنشی عادی‌سازی روابط ذلت‌بار با رژیم جعلی و غاصب قبله اول مسلمین را شدیداً محکوم و نسبت به تکرار این جنایت و خیانت فراموش‌نشدنی توسط دیگر سران نابخرد برخی کشور‌های عربی هشدار می‌دهیم. در پایان این بیانیه تأکید شده است: با التزام عملی به اصل مترقی ولایت فقیه، رمز عزت و اقتدار مثال‌زدنی کشور بقیه‌الله الاعظم و سعادت همگان را در اطاعت محض از منویات گهربار مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی دانسته و آمادگی تا پای جان خود برای حفظ بصیرت، هوشیاری و عمل به وظیفه در این طریق الهی را اعلام می‌نماییم.

غرب چرا درباره هولوکاست آزادی بیان ندارد؟

تولیت آستان قدس رضوی در واکنش به اهانت یک نشریه غربی به ساحت قدسی پیامبر اعظم (ص) گفت: اگر واقعاً به آزادی بیان معتقد هستید، درباره هولوکاست هم به این اصل عمل کنید، چرا در خصوص هولوکاست آزادی بیان ندارید؟ حجت‌الاسلام احمد مروی در حاشیه اجتماع مردم مشهد در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) که در حرم مطهر رضوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، با محکومیت اقدام هتاکانه نشریه «شارلی ابدو» و اهانت به پیامبر مکرم اسلام (ص) خاطرنشان کرد: اخیراً رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که به دلیل آزادی بیان، نمی‌توانیم این اقدام را محکوم کنیم؛ واقعاً با کدام منطق سازگار است که به‌عنوان آزادی بیان، به نماد فضیلت‌ها و مقدسات حدود ۲ میلیارد مسلمان جهان اهانت شود؟ این‌گونه اقدامات نه‌تن‌ها مصادیق آزادی بیان نیست بلکه عین وحشی‌گری و بی‌اخلاقی است؛ کدام منطق اجازه می‌دهد به شخصیتی که حدود ۲ میلیارد مسلمان عاشق و دلداده ایشان هستند، اهانت شود؟

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مدعیان آزادی بیان در کشور‌های غربی گفت: اگر واقعاً به آزادی معتقد هستید، درباره هولوکاست هم به این اصل عمل کنید و درباره حادثه‌ای که اصل‌وفرع آن جای بحث دارد، روشنگری کنید؛ در حقیقت صهیونیست‌ها برای آنکه روی چهره خشم‌آلود خود نقاب مظلومیت بگذارند، چیزی به‌عنوان هولوکاست را جعل کردند. وی تأکید کرد: اکنون کسی در غرب حتی جرئت نمی‌کند که درباره ماجرای هولوکاست بررسی انجام دهد و تاکنون هم عده زیادی از مورخان و کارشناسان به خاطر پرسیدن سؤال درباره ابعاد موضوع و تعداد کشته‌ها به زندان محکوم‌شده‌اند؛ چرا درباره هولوکاست آزادی بیان وجود ندارد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار