کد خبر: 1018898
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به ادعای مایکروسافت درباره تلاش‌های هکر‌های ایرانی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا تصریح کرد: برای ایران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید بر سر کار است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در پی ادعای شرکت مایکروسافت مبنی بر تلاش هکر‌های مرتبط با روسیه، چین و ایران برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به CNN گفت: ایالات متحده که دهه‌ها در انتخابات کشور‌های دیگر از جمله ایران دخالت کرده، با کودتا دولت منتخب مردم ایران دکتر مصدق را سرنگون کرده و کارزار فعال ضداطلاعاتی علیه دیگر کشور‌ها را رهبری می‌کند، در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند.

وی افزود: همانگونه که بار‌ها گفته ایم برای تهران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید ریاست می‌کند. آنچه مهم است پایبندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم‌های بین‌المللی و دست برداشتن از دخالت در کشور‌های دیگر و عمل به تعهدات خود است.

گفتنی است شرکت مایکروسافت در ادعایی عنوان کرده، هکر‌هایی مرتبط با روسیه، چین و ایران در تلاش هستند تا از افراد و گروه‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ جاسوسی کنند.

این شرکت عنوان کرده است که «هکر‌های روسی که در مبارزات انتخاباتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ دخالت داشتند بار دیگر درگیر شده‌اند.»

در همین خصوص «تام برت» معاون مایکروسافت گفته است که «هکر‌های مورد حمایت حکومت ایران بین ماه‌های مه و ژوئن تلاش‌های بی‌نتیجه‌ای برای حملات سایبری به حساب‌های کارزار ستاد انتخابات دونالد ترامپ و مقام‌های دولتی داشتند.»

مایکروسافت همچنین مدعی شده است که اغلب تلاش‌ها برای هک از سوی عوامل روسی، چینی و ایرانی توسط نرم افزار‌های امنیتی مایکروسافت خنثی شده است. با این حال این شرکت درباره اینکه حساب کاربری چه کسی ممکن است با موفقیت هک شده باشد یا او را تحت تاثیر قرار داده باشد اظهارنظر نکرده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار