کد خبر: 1018835
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
وجود بیماری همه گیر COVID-۱۹ و بیماری‌های دیگر و استرس، تغییرات زیادی را در زندگی اکثر افراد وارد کرده است. اما ممکن است موضوع نگران کننده دیگری هم وجود داشته باشد: دندانهایمان!
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گفته یک دندانپزشک، همه گیری ویروس کرونا دلیل این است که بسیاری از افراد در حال حاضر نمی‌توانند دندان قروچه خود را متوقف کنند. این دندان پزشک ساکن شهر نیویورک، مقاله‌ای برای نیویورک تایمز نوشت که در آن بیان کرد از زمان آغاز مطالعه خود در اوایل ماه ژوئن، هر روز حداقل یک شکستگی دندان دیده است. به طور متوسط، او روزانه حدود سه تا چهار شکستگی می‌بیند -در بدترین روز‌ها حداقل شش بیمار دچار شکستگی می‌شوند. او می‌گوید که “در شش هفته گذشته بیشتر از ۶ سال گذشته شکستگی دندان دیده است”.

اما چرا؟ به گفته این دندانپزشک، یکی از واضح‌ترین پاسخ‌ها وجود استرس است. به گفته او همه گیری ویروس کرونا به روش‌های مختلف استرس را برای بسیاری از افراد ایجاد کرده است و متأسفانه این استرس “منجر به فشردن و ساییدن می‌شود که می‌تواند به دندان آسیب برساند. ” دندان‌ها به طور طبیعی شکننده هستند و در نتیجه همه در دندان‌های آسیاب خود دارای شکاف‌های ریزی هستند. او می‌گوید. دندان‌ها می‌توانند قبل از شکسته شدن بار‌ها ضربه ببینند.

البته استرس تنها پاسخ این موضوع نیست. این امر به “تعداد بی سابقه ای” از افرادی که در طول بیماری همه گیر در خانه کار می‌کنند نیز مربوط می‌شود. مردم مناطق مختلف زندگی خود را به ایستگاه‌های کاری موقت تبدیل می‌کنند، که در بیشتر اوقات آن‌ها را در موقعیت‌های غیر طبیعی بدن قرار می‌دهد. موقعیت‌های نامناسب بدن ناشی از آن می‌تواند باعث شود ما شانه‌های خود را به سمت جلو خم کنیم، و ستون فقرات را به چیزی شبیه شکل C منحنی کنیم، اعصاب عضلات گردن و شانه ما به مفصل گیجگاهی فکی یا TMJ منتهی می‌شود که استخوان فک را به جمجمه متصل می‌کند. وضعیت بد بدن در طول روز می‌تواند به یک مشکل سنگ زنی یا دندان قروچه در شب تبدیل شود. برای رفع این مشکل، این دندانپزشک توصیه می‌کند که افراد یک ایستگاه کار مناسب ایجاد کنند، به خصوص با توجه به اینکه بسیاری از مردم به کار خود در خانه ادامه می‌دهند.

وی می‌گوید: هنگام نشستن، شانه‌ها باید بالا و در حالت مستقیم و گوش‌ها باید بالای شانه‌ها باشد. صفحات رایانه نیز باید در سطح چشم باشند که در صورت نیاز به تنظیم، می‌توان صفحه خود را بر روی جعبه یا مجموعه‌ای از کتاب‌ها تکیه دهید. متأسفانه مشکل ساییدن دندان با توجه به این واقعیت است که بسیاری از افراد ممکن است دندان‌های خود را فشار دهند و خرد کنند. او می‌گوید که بسیاری از بیماران با شکایت از درد و حساسیت به مطب او آمده اند، اما ادعا می‌کنند که دندان هایشان را خرد نمی‌کنند، حتی زمانی که او می‌تواند شواهد را ببیند. او می‌گوید شما باید از نحوه قرار گرفتن دندان‌های خود آگاه باشید.

وی در پایان خاطرنشان می‌کند: اگر آن‌ها را در حال حاضر لمس می‌کنید، این احتمالاً “نشانه مطمئنی” است که شما به دندان‌های خود آسیب می‌رسانید و دندان قروچه می‌کنید. دندان‌های شما در واقع نباید در طول روز لمس شوند، مگر به طور فعال به هنگام جویدن و خوردن غذا، در عوض، باید فک شما شل باشد، و در هنگام بسته شدن لب‌ها کمی بین دندان فاصله داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار