کد خبر: 1018629
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با وضعیت پایدار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل تا آخر هفته به وضعیت زرد خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 36 بیمار جدید کرونایی در استان اردبیل شناسایی شده و در این مدت 31 بیمار نیز با بهبودی نسبی از بخش کرونایی بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

وی مجموع بیماران کووید – 19 را در استان 223 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: 58 بیمار در بخش ICU و مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امروز دو نفر از بیماران  کرونایی در استان جان خود را از دست دادند و همچنان میزان بستری بیماران کرونایی بر ترخیصی‌ها پیشی گرفته است.

حبیب‌زاده بیان کرد: همچنان توصیه ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایداری وضعیت بیماری کرونا در استان است که تا آخر این هفته امیدواریم در ردیف استان‌های زرد قرار گیریم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با تداوم این وضعیت و با همکاری اهالی استان در رعایت موازین بهداشتی بتوانیم تا اول پائیز به سمت استان‌های سفید حرکت کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: اکثر شهرهای استان اردبیل به غیر از اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت زرد قرار دارند و تلاش بر این است تا با رعایت الزامات بهداشتی بتوانیم شرایط مناسبی را در کنترل این بیماری در استان شاهد باشیم.

حبیب‌زاده به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: هم در مدارس و هم دانشگاه‌ها مدیران و مسئولان باید مراقبت‌های جدی را انجام دهند تا شرایط ناگواری را در شیوع و ازدیاد این بیماری شاهد نباشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر