کد خبر: 1018521
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
چین در یک نمایشگاه تجاری در پکن، واکسن‌های بالقوه کووید۱۹ را به نمایش گذاشته است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: چین برای نخستین بار واکسن‌های کووید ۱۹ خود را به نمایش گذاشته است. این واکسن‌ها که توسط شرکت‌های سینوواک و سینوفارم تولید شده‌اند، در نمایشگاه تجاری پکن (Beijing trade fair) در معرض نمایش قرار گرفته‌اند.

هر چند هیچکدام از این واکسن‌ها هنوز به بازار عرضه نشده‌اند، اما تولید کنندگان آن‌ها امیدوارند پس از پایان مرحله سوم آزمایش‌های بالینی، کارآمدی آن‌ها تایید شود.

نماینده شرکت سینوواک در این نمایشگاه می‌گوید: ساخت یک کارخانه تولید واکسن با ظرفیت تولید ۳۰۰ میلیون دوز در سال را تکمیل کرده‌ایم.

شرکت سینوفارم نیز اعلام کرده پس از تزریق واکسن بالقوه به داوطلبان، آنتی بادی تولید شده، یک تا ۳ سال در بدن آنان باقی می‌ماند. البته نتایج نهایی آزمایش بالینی واکسن مذکور هنوز اعلام نشده است.

این در حالی است که نشریه گلوبال تایمز ماه گذشته اعلام کرد قیمت واکسن‌های کرونا گران نخواهد بود.

نشریه به نقل از مدیر عامل سینوفارم نوشت، هزینه دو دوز از این واکسن کمتر از ۲۰۰ دلار خواهد بود. او به رسانه‌ها اعلام کرده بود یکی از دو واکسن بالقوه شرکت را به خود تزریق کرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری شینهوا نیز اعلام کرده یک واکسن بالقوه دیگر توسط محققان ارتش چین ساخته شده که می‌تواند با جهش‌های ویروس کرونا مقابله کند.

البته سازمان جهانی بهداشت هشدار داده ایمنی گسترده در مقابل ویروس کرونا احتمالاً تا اواسط سال آینده میلادی میسر نخواهد بود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار