کد خبر: 1018273
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
اعتراضات آمریکا؛
پلیس شهر پورتلند که با استفاده از گاز اشک‌آور و دیگر تجهیزات ضد شورش به معترضان ضد بی‌عدالتی در این شهر حمله کرده بود، از بازداشت حداقل ۵۰ نفر خبر داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نیرو‌های امنیتی ایالات متحده در صدمین شب تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکایی با رنگین‌پوستان در شهر «پورتلند»، حداقل ۵۰ معترض را بازداشت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس پورتلند به بهانه «خشونت‌آمیز و آشوبناک» بودن اعتراضات در این شهر، برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان به قوه قهریه و استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.

نیرو‌های امنیتی آمریکایی مدعی هستند معترضان پورتلند، که روزنامه محلی «اورگانیَن» تعداد آن‌ها را ۴۰۰ نفر تخمین زده، بمب‌های دست‌ساز و آتش‌زا به سمت مأموران پرتاب کرده‌اند.

شنبه شب به وقت محلی همچنین اعتراضات شهر راچستر نیویورک در پی خفه کردن شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس ادامه پیدا کرد. معترضان در این شهر خواستار استعفای شهردار شدند.

شهر پورتلند در ایالت اورگان سه ماه است که همچنان یکی از کانون‌های اعتراضات و تظاهرات علیه نژادپرستی سیستماتیک و خشونت پلیس باقی مانده است.

این اعتراضات که پس از کشته شدن «جورج فلوید» توسط پلیس مینیاپولیس در ماه مه بر پا شد تاکنون ادامه داشته و تیراندازی مستقیم پلیس شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به یک سیاهپوست به نام «جیکوب بلیک» که به فلج شدن وی منجر شد نیز آتش این تظاهرات در پورتلند را شعله‌ورتر کرد.

چند روز پیش نیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر تلویحاً خواستار اعزام نیروی فدرال به شهر پورتلند شد تا اعتراضات این شهر را سرکوب کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار