کد خبر: 1018252
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
شهردار اصفهان:
قدرت اله نوروزی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، حمل و نقل عمومی لازم برای دانش آموزان از سوی شهرداری فعال و سرویس‌های مدارس هم در این راستا پیش بینی و مسیر‌ها هموار شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، شهردار اصفهان در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امروز آغاز کار ستاد مهر در شهر اصفهان بود؛ هر سال برای این مناسبت در مقابل گلستان شهدا برنامه های زیادی برگزار می کردیم که امسال به لحاظ شرایط سخت کرونایی به گونه ای دیگر برنامه اجرا شد و از محل مرکز کنترل ترافیک شهرداری، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس راهور استان فرمان آغاز ستاد مهر برای آماده باش نیروها صادر شد.     

وی با تاکید بر اینکه آموزش باید مستمر باشد، ادامه داد: آموزش امری نیست که برای مدت طولانی بتوان آن را تعطیل کرد و در همه جهان به این نتیجه رسیده اند که فعالیت مراکز آموزشی فعال شود تا آسیب های ناشی از تعطیلی مدارس برای نوجوانان و جوانان ترمیم شود. 

شهردار اصفهان گفت: با توجه به بازگشایی مدارس ما هم در شهرداری حمل و نقل لازم برای دانش آموزان را فعال می کنیم و سرویس های مدارس هم در این راستا پیش بینی و مسیرها هموار شده است اما شرایط سخت است و فقط مختص ما نیست و وضعیت همه جهانیان به این صورت است؛ نباید مردم بی تفاوت باشند چراکه این شرایط نگران کننده و یکی از دغدغه های بزرگ است.

*مردم مراقب دوچرخه سواران شهر باشند

وی افزود: همه پارک ها و مکان های تفریحی زیر نظر شهرداری مانند ناژوان و شهر رویاها ملزم به رعایت پروتکل ها هستند و مردم هم باید بر کار ما نظارت کنند تا اگر دستورالعمل ها نادیده گرفته می شود، به ما منعکس کنند و اگر از طرف شهرداری ضعف هایی وجود دارد، مردم نظارت کنند تا با بسیج همگانی و تعامل و همکاری جمعی اولا شیوع را مهار و دوما از حوادث غم انگیز ناشی از ویروس جلوگیری کنیم.

نوروزی بیان کرد: بهتر است، برای کم کردن ترافیک از وسایل حمل و نقل جایگزین استفاده کنیم که یکی از آنها دوچرخه است چراکه اصفهان شهری هموار است و امکان دوچرخه سواری در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه از رانندگان خودرو درخواست می کنم رعایت حال دوچرخه سواران را بکنند، اظهار کرد: تصمیم گرفتیم در هر منطقه یک مسیر ویژه دوچرخه را تعیین و به هم متصل کنیم تا شبکه بزرگ دوچرخه سواری ایجاد شود، اما به رانندگان توصیه می کنم که مراقب دوچرخه سواران باشند و دوچرخه سواران هم مراقب خود باشند.

شهردار اصفهان افزود: تصادفات و حوادث دوچرخه سواران کم نیست و همه باید مسائل را رعایت کنیم تا دوچرخه سواری جایگزین خودرو شود و هر دوچرخه یک خودرو را از سطح شهر کم کند.

*محوطه سازی کانال جی شیر طی تفاهم با آب منطقه ای انجام می شود

وی در پاسخ به سوال شهروندی در مورد نحوه محوطه سازی و تامین روشنایی خیابان جی شیر در مشتاق سوم، کانال ورودی در وسط خیابان و مخروبه شدن مادی غرب منتهی به کوچه شقایق اظهار کرد: کانال جی شیر سیمای خوبی ندارد و وضعیت آن با توجه به اینکه بخشی از کانال در منطقه چهار، 15 و بخشی هم در حریم شهر است، پیچیده شده است.

نوروزی ادامه داد: حریم این کانال در اختیار سازمان آب منطقه ای است و شهرداری اختیار محدوده شهر را دارد و از همین رو مشکلات در بخش منطقه 15 رفع شده است.

وی افزود: برای رفع مشکلات کانال جی شیر تفاهم نامه ای با آب منطقه ای امضا شد تا سریعا برای این حریم چاره ای بیندیشند و نگرانی ها رفع شود.

شهردار اصفهان در مورد ساماندهی مادی مورد اشاره هم گفت: این منطقه بلافصل است یعنی در نقطه کشاورزی واقع شده و در حریم شهر قرار می گیرد، انتهای مادی نیاصرم به این نقطه می رسد که قرار بود بازسازی و بدنه سازی شود اما در این مادی و صحرا جوی هایی وجود دارد که کشاورزان برای آبیاری زمین های خود استفاده می کنند.

وی بیان کرد: از همین رو ترمیم این موارد همراهی کشاورزان را می طلبد. البته برای این طرح ها گام های اولیه را در شورای شهر برداشتیم و باید در سایر دستگاه ها هم این مراحل طی شود چراکه کردآباد و مناطق اطراف استحقاق خدمت دارند و کار درستی در این مناطق صورت نگرفته است.  

نوروزی تصریح کرد: امیدواریم اقدامات در دست انجام، مسیر صحیح خود را طی کند تا این مشکلات هم برطرف شود. برای روشنایی هم مدیران اداره برق همکاری خوبی داشتند تا این دغدغه ها را با تعامل حل کنیم و این مسئله ظرف یک ماه آینده حل می شود. 

وی در مورد تعریض خیابان رکن الدوله شرقی نیز اظهار کرد: عرض این خیابان در برخی مسیرها 14 متر و در برخی دیگر کمتر اما قرار است آزادسازی تدریجی صورت گیرد به طوریکه با اقدام مردم برای دریافت پروانه ساخت و ساز و بازسازی، عقب نشینی انجام می شود، ما هم آمادگی داریم هزینه های مربوط به این کار را پرداخت کنیم.

شهردار اصفهان در مورد سوال یکی از شهروندان منطقه 13 برای احداث یک پل دیگر روی اتوبان ذوب آهن برای دسترسی سریع تر از بلوار شفق به امیر حمزه، تصریح کرد: از محل اتوبان ذوب آهن به طرف میدان قائمیه و با دور زدن این میدان امکان دسترسی به شهرک امیرحمزه وجود دارد و برای رفتن به پل درچه هم مسافت زیادی نیست.

وی تاکید کرد: برای اتوبان ذوب آهن که یک جاده اصلی در شهر به شمار می رود نمی توان در هر نقطه ای اقدام به ساخت پل و تقاطع جدید کرد و نیاز به بحث های پیچیده و نظر کارشناسان حوزه حمل و نقل دارد.

*فازبندی آزادسازی مسیر چشمه باقرخان  

نوروزی در مورد عدم آزادسازی 50 ساله چشمه باقرخان هم که مورد سوال شهروندی از منطقه چهار بود، گفت: این این منطقه حدفاصل بزرگمهر تا کردآباد بوده و عرض ترافیکی ندارد که دسترسی را برای مردم سخت کرده است.

 وی ادامه داد: خط بدنه اولیه این مسیر در طرح تفصیلی شهر اصفهان در سال 92 بازنگری و در سال 94 ابلاغ شده است از طرف دیگر تعریض این مسیر ردیف بودجه پایدار 30 ساله دارد که براساس آن آزادسازی باید صورت گیرد. البته به دلیل حجم زیاد آزادسازی، روند در این خصوص خیلی کند صورت می گیرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: این کار باید در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قرار گیرد و در بودجه امسال دیده شود تا این پروژه به صورت فازبندی اجرا شود؛ در هر صورت باید تصمیم ها شفاف به مردم گفته شود تا مردم هم در این مسیر به ما کمک کنند.

وی در مورد سدمعبر و مشکلات ترددی که نمایشگاه های خودرو در بزرگراه چمران ایجاد کرده اند، گفت: وجود نمایشگاه های خودرو در این خیابان را نمی توان انکار کرد و مذاکره با اتحادیه مربوطه صورت گرفته تا جلوی این مشکل گرفته شود؛ هرچند شهرداری هم وظایفی برای رفع مزاحمت ها دارد و چندین خودرو را مجهز به دوربین کرده ایم و تخلفات ثبت می شود.

نوروزی ادامه داد: اداره رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان باید اخطارهای لازم برای سدمعبر را انجام دهد و از ابزار قانونی استفاده کند چراکه ملاک کار ما نفع برتر است.

وی افزود: البته تصمیماتی در حوزه ترافیکی در مورد نمایشگاه های خودرو خیابان چمران گرفته ایم که اجرایی می شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار