کد خبر: 1018168
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
محسن رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از چند سال قبل از تحریم‌ها پیش‌بینی شده بود که با چنین مشکلاتی روبرو خواهیم شد، اما سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب اکنون روی زمین مانده است و حتی برخی مسئولان نمی‌دانند این سند چند بند دارد؟
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز (یکشنبه ۱۶ شهریور) در آیین رونمایی از سامانه نجم (نظام جمع‌سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام) که با محوریت تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه برگزار شد، گفت: امروز نیازمند اراده ملی سوم در کشور هستیم.

وی ادامه داد: اولین اراده در سال ۵۶ و ۵۷ شکل گرفت و نسل اول انقلاب در کنار حضرت امام کار بزرگی و در عالم رقم زد که راه نویی به نام جمهوری اسلامی ایجاد کرد.

رضایی افزود: دومین اراده برای آزادسازی سرزمین‌های کشور بود که صدام با تحریک قدرت‌ها به پنج استان ما ورود کرده بود و همه منتظر اعلام پشیمانی ایران از انقلاب خود بودند. اینجا نسل دومی‌ها وارد شدند و دومین اراده ملی را رقم زدند.

وی تصریح کرد: نسل دوم انقلاب، اقتدار از دست رفته ایران را طی دویست سیصد سال گذشته، برگرداند. چرا که در هر جنگی که برای ایران پیش آمد ما شکست خوردیم و جنگ ایران و عراق اولین جنگی بود که ایران یک وجب از خاک خود را از دست نداد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در ابتدای گام دوم انقلاب در آستانه شکل‌گیری اراده سوم هستیم، گفت: این کار توسط همین جوانان انجام می‌شود، آن هم در اقتصاد و فرهنگ، یعنی همان محور‌های هفت گانه بیانیه گام دوم.

رضایی با بیان اینکه در آستانه تحولات جدید به دست جوانان هستیم، گفت: نحوه اداره کشور، و سیاست‌گذاری‌های دولت باید متحول شود و اگر نشود، همان مسیر‌های منفی فرهنگ و اقتصاد ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه جوانان باید یک تصمیم تاریخی بگیرند و منتظر فرش قرمز نباشند، گفت: دیوان‌سالاری و نحوه حکمرانی در اقتصاد و فرهنگ بزرگترین مانع حل مشکلات کشور است و اگر برای نسل اول انقلاب، ساقط کردن شاه هدف بود، شما نسل سومی‌ها باید به‌دنبال پیدا کردن یک دولت نو باشید.

رضایی با بیان اینکه در طول چهل سال نخست انقلاب هم با روند‌های منفی مواجه بوده‌ایم هم مثبت، گفت: روند‌های مثبت، عمدتاً در عرصه دفاعی، امنیتی و سیاسی بوده است.

وی افزود: روزی نیست که ما یک موشک و پهپاد نسازیم یا راهبردی جدید در سیاست خارجه به‌کار گرفته نشود و
روزی نیست که در این زمینه‌ها به جلو نرویم، اما روند‌های فرهنگ و اقتصاد اینطور نیست، چون تحول بزرگی در این زمینه‌ها صورت نگرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایجاد تحولات مورد نیاز، بدون پشتوانه فکری و بسیج اندیشمندان امکان پذیر نیست، تصریح کرد: کارشناسان باید در کنار کارگزاران، کسب‌و‌کار‌ها و موسسات فرهنگی عملیاتی قرار بگیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تا تحول در اندیشه ایجاد نشود تحول در عرصه عمل هم رخ نخواهد داد.

رضایی با بیان اینکه تحولات چهل ساله دوم به شدت نیازمند جوانان است، خطاب به اندیشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها گفت: روی حمایت دبیرخانه مجمع حساب کنید.

وی در ادامه، اجرایی نشدن سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را عامل مشکلات کشور دانست و گفت: بیش از بیست سال است دقیق‌ترین سیاست‌ها از طرف رهبری ابلاغ شده، اما از سوی مسئولان تا به‌حال فقط برای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون نوشته شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر اقتصاد مقاومتی اجرا شده بود، امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

رضایی ادامه داد: چندسال قبل از تحریم‌ها پیش‌بینی شده بود که با چنین مشکلاتی روبرو خواهیم شد، اما این سیاست‌ها اکنون روی زمین مانده است و حتی برخی مسئولان نمی‌دانند این سند چند بند دارد؟

وی ایجاد تحول در دولت را مهم‌ترین تحول ممکن دانست و گفت: اگر رویکرد‌های دولت از جمله روش حل مسائل در دولت، چگونگی ارتباط دولت با نخبگان، ارتباط دولت با کسب وکار‌ها و ... اصلاح نشود همان روند‌های منفی ممکن است ادامه پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اگر دولت اصلاح نشود، فساد از هر گوشه‌ای ممکن است سر برآورد.

رضایی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: در صدد هستیم سیاست‌های برنامه هفتم توسعه را تبدیل به ریل‌گذاری جدید در فرهنگ و اقتصاد کنیم؛ از راه‌های اشتباهی که در گذشته پیموده شده، جلوگیری کنیم و راه‌های نو را پیدا کنیم و در برنامه لحاظ کنیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار