کد خبر: 1018163
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و متناسب با منطقه؛
مدیر پیشرفت منطقه‌ای و عضو هیئت ‌مدیره موسسه عمران و توسعه رضوی گفت: در آینده‌ای نزدیک شبکه تولید و پشتیبانی دام سبک به همت این مجموعه و همچنین موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی در شهرستان سرخس ایجاد می‌شود.

محمدمهدی زردوزنیا بیان کرد: شهرستان سرخس با حدود 600 هزار دام سبک، 5 هزار بهره‌بردار و تولید سالانه 5 هزار تن گوشت قرمز، ظرفیت بالایی در پرورش دام سبک دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از جامعه هدف در این شهرستان به دامپروری مشغول هستند اما به دلیل توانایی مالی کم و دانش پایین، در تأمین نهاده‌های باکیفیت یا خدمات جانبی مناسب، نمی‌توانند بهره‌وری مطلوبی داشته باشند.
مدیر پیشرفت منطقه‌ای موسسه عمران و توسعه رضوی افزود: بخشی دیگری نیز به دلیل سابقه خانوادگی یا بستر منطقه، علاقه‌مند به ورود به دام‌پروری هستند؛ به همین منظور، این مجموعه در گام اول شناسایی این افراد و اهلیت سنجی فنی و مالی آن‌ها را برای پشتیبانی در دستور کار دارد.
وی با اشاره به مراحل اجرای این پروژه تصریح کرد: پس از شناسایی جامعه هدف، لازم است برنامه پشتیبانی از آن‌ها در قالب تأمین دام مناسب منطقه، جیره‌بندی غذایی، تأمین خوراک دام، ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی و مشاوره‌های موردنیاز ارائه شود.
زردوزنیا ادامه داد: در این خصوص، شناسایی و تحلیل وضعیت موجود جامعه هدف، از طریق تیم‌های تسهیل گری و پشتیبانی از دامپروری ها از طریق مؤسسه دامپروری آستان قدس رضوی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه شبکه پشتیبانی به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در سال اول تمامی عملیات پشتیبانی توسط مؤسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی انجام می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در سال دوم نیمی از عملیات توسط فارغ‌التحصیلان بومی و در سال سوم تمامی عملیات توسط این افراد صورت خواهد گرفت.
زردوزنیا تأکید کرد: بدین ترتیب، در کنار تقویت شبکه تولید، شبکه پشتیبانی نیز در شهرستان سرخس شکل خواهد گرفت.
وی تأمین نیاز منطقه و کشور، کاهش واردات گوشت قرمز و نیز ایجاد اشتغال پایدار و متناسب با منطقه را ازجمله اهداف این پروژه اعلام کرد و گفت: با ایجاد شبکه تولید و پشتیبانی دام سبک در شهرستان سرخس، همچنین شاهد افزایش بهره‌وری دامپروری که در حال حاضر تعداد قابل توجهی در این زمینه اشتغال دارند، خواهیم بود.
زردوزنیا درباره وضعیت پروژه گفت: تاکنون امکان‌سنجی و تعریف مدل اجرایی پروژه انجام‌شده و مذاکره و توافق با شرکت دامپروری صنعتی قدس رضوی برای پشتیبانی فنی طرح، صورت گرفته و شرکت مذکور آماده امضاء قرارداد است.
مدیر پیشرفت منطقه‌ای موسسه عمران و توسعه رضوی ادامه داد: علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان بومی رشته دامپروری برای به‌کارگیری در شبکه پشتیبانی، شناسایی شده‌اند و مذاکره و توافق با معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی برای اعطای تسهیلات در حال انجام است‌.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار