کد خبر: 1018122
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
برای نخستین بار در سطح کشور صورت گرفت؛
برای اولین بار در سطح کشور و با مشارکت پلیس راهور خراسان رضوی، شهرداری منطقه ده، سازمان اجتماعی فرهنگی و فرهنگسرای خانواده، طرح ترافیک یار محله در تقاطع بولوار اندیشه- شاهد افتتاح شد.

حمید دهنوی در مراسم افتتاحیه طرح «ترافیک یار»، اظهار کرد: این طرح برای اولین بار و به صورت پایلوت استانی در منطقه 10 مشهد اجرا شده است.
وی افزود: اجرای این طرح با استفاده از ظرفیت ها و مشارکت های مردمی و به منظور ارتقای انضباط ترافیکی محلات همزمان با بازگشایی مدارس در منطقه آغاز شده است. در فاز اول این طرح اتاق فکری با بررسی ابعاد مختلف اجرای طرح ترافیک و انضباط ترافیکی ایجاد شد که با تعامل دو سویه به شیوه نامه کاملا مشخصی برای اجرای این طرح ترافیکی در سطح عملیاتی رسیده ایم.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر دو گروه عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران بیشترین حادثه را به خود اختصاص می دهند، به همین دلیل فعالیت فردی به عنوان «ترافیک یار محله» در جهت آگاه سازی و اطلاع رسانی به شهروندان، می تواند نقش موثری در کاهش تصادقات داشته باشد.
دهنوی خاطرنشان کرد: هدف نهایی این طرح، ایمنی و عبور و مرور و ارتقا فرهنگ ترافیک در سطح محلات است که امیدواریم با هماهنگی ترافیک یاران محله و شهروندان به نتایج خوبی در این زمینه دست یابیم و این طرح به صورت کشوری اجرایی شود. آموزش و فرهنگ سازی دو عامل مهم در کاهش سوانح رانندگی و افزایش آگاهی ترافیکی شهروندان است که خوشبختانه مدیریت شهری و پلیس راهور استان به این موضوع ورود پیدا کرده اند.
وی اضافه کرد: در این رویداد قصد داریم که بحث ترافیکی را در محلات به عمق برسانیم و به جای آنکه از ابزار کنترلی از سوی پلیس راهور استان استفاده کنیم؛ ظرفیت شوراهای اجتماعی محلات، ترافیک یاران و افراد معتمد محله را به کار گیریم.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین یکی از وظایف مهم ترافیک یاران محله، بحث ارتقا فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتار فردی است و در وهله اول ما به دنبال نظارت قانونی نیستیم و کل طرح ما، بحث فرهنگ و فرهنگسازی و رعایت حقوق شهروندی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار