کد خبر: 1018034
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی؛
آئین تقدیر از تولیدکنندگان برتر استانی مشهد مقدس در بخش‌های مختلف کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس با مرکزیت سازمان جهاد کشاورزی استان و ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و خراسان رضوی برگزار گردید.

در این مراسم که با همت مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی و روابط عمومی سازمان جهاد و در ارتباط زنده ی تصویری با تمامی مدیریتهای جهاد کشاورزی استان و وزارتخانه در تهران برگزار گردید محمد رضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با اشاره به نقش مهم تولید کنندگان حوزه های کشاورزی، امنیت غذایی کشور را وابسته به فعالیت کشاورزان و صنایع وابسته دانست و تاکید نمود که مدیران جهادکشاورزی در شهرستان‌ها تمام تلاش خود را برای رفع موانع موجود در فرایند تولید بعمل آورند.
به موازات این مراسم از تلاش‌های ده تولید کننده ی برتر استانی از فعالین بخش‌های مختلف کشاورزی شهرستان مشهد تقدیر بعمل آمد.
امید طهماسبی زاده معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد ضمن ارائه توضیحاتی اجمالی در خصوص نحوه انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی و دستورالعمل مربوطه عنوان نمود. شهرستان مشهد بدلیل ظرفیت‌های متعدد در تولید در  محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته طی 35 سالی که از برگزاری این مراسم باشکوه می گذرد همواره در سطح استان و کشور خوش درخشیده و در اغلب شقوق این بخش حرفی برای گفتن داشته است.
در حاشیه این مراسم سرابیان بخشدار مرکزی ضمن تقدیر از فعالیت‌های اخیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در موضوع مهم مبارزه با تغییر کاربری ها درخواست برخورد جدی و بدون اغماض مراجع قضایی با عاملین تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها را خواستار شد و افزود متأسفانه امکانات و نیروی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد به تنهايي کفایت از برخورد و پیشگیری از تغییر کاربری ها را نداده و هر چند هم افزایی های انجام شده با مدیریت دادسرا و در قالب کمیته صیانت از حریم مشهد و گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال تا حدی به مدد و کمک جهاد کشاورزی آمده است و لیکن اقدامات کمیته و گشت‌های مشترک از تناسب قابل قبولی با کثرت و تعدد تغییر کاربری ها  برخوردار نبوده و مشکلات مربوط به هماهنگی ها جهت برخورد های قانونی سرعت کار را می گیرد.
یکی دیگر از حاشیه های این مراسم گلایه تولید کنندگان به نحوه حمایت دولت در تامین نهاده ها و پرداخت مطالبات کشاورزان بود.
امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد  مشکلات مربوط به تامین نهادهای کشاورزی را بیشتر فرا سازمانی و مرتبط با محدودیت های واردات و ترخیص و حمل کالاهای مورد نیاز و البته محدودیتهای صادرات تولیدات کشاورزی ناشی از شیوع ویروس کرونا اعلام و افزود بخش دیگری از این مشکلات که البته سهم بسیار کمی در نارضايتي داشته و به شیوه های تخصیص و توزیع بر می‌گردد با جدیت توسط ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان و نمایندگان محترم مجلس در حال پیگیری است.
وی افزود خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا متاسفانه اقتصاد تمام دنیا را تحت‌الشعاع خود قرار داده و منحصر به داخل کشور نبوده و اتفاقا علیرغم تحریم های ظالمانه حداکثر تلاش به جهت حمایت از بخش‌های تولیدی بعمل آمده است.

طهماسبی زاده در خاتمه اسامی تولید کنندگان برتر استانی در شهرستان مشهد را به ترتیب ذیل معرفی و الواح تقدیر و تندیس های یادبود این مراسم را با حضور مسئولین شهرستانی به این افراد تقدیم نمود.
محمد نوری: فرد واحد نمونه مرغ تخمگذار
حسین فرهادی راد :پرورش دهنده نمونه زنبور عسل
سعید حنائی طیران یزد : واحد نمونه تولید کننده ماشین آلات ، ادوات و تجهیزات کشاورزی
ابوالفضل دشتبانی : مرغدار نمونه واحد گوشتی
علیرضا یکتا : صادر کننده محصولات زراعی و باغی
سید حسام مصطفوی نژاد : مدیر واحد نمونه صنایع تبدیلی و تکمیلی زعفران
مهدی پیروزه پور : واحد نمونه صنایع تبدیلی و تکمیلی باغی ( خشکبار )
مجید صنعتگر : شرکت نمونه دارای زنجیره یکپارچه تولید و عرضه گوشت مرغ
محسن شریعتی دستجردان : واحد نمونه صنایع تبدیلی و تکمیلی زراعی
محمد قاضی خانی : واحد نمونه شتر مرغ مولد توام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار