کد خبر: 1018010
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: توزیع واکسن آنفلوآنزا باید به صورت چرخشی باشد و شامل همه داروخانه‌ها شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حمید خیری، عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های منتخب، کار درستی نیست و ما موافق آن نیستیم؛ چرا که مردم نسبت به داروخانه‌های محلی خودشان، بدبین می‌شوند و این برای حیثیت شغلی داروسازان، آسیب زاست.

وی با بیان اینکه توزیع باید به صورت چرخشی باشد و شامل همه داروخانه‌ها در یک سیکل زمانی شود، افزود: اینکه برخی داروخانه‌ها به عنوان داروخانه منتخب معرفی شوند سبب ایجاد رقابت ناسالم میان داروخانه‌ها می‌شود و این با ذات فعالیت‌های سلامت محور مغایر است.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران متذکر شد: به نظر می‌رسد که مسولین می‌خواهند کمبود واکسن آنفلوآنرا را به این صورت مدیریت کنند، ولی واقعیت این است که این روش، عوارض و تبعات منفی بدنبال دارد و باید از شیوه چرخشی میان همه داروخانه‌ها استفاده کنند.

خیری در خصوص توزیع واکسن با کارت ملی، گفت: باید بگویم که موضوع در انجمن داروسازان بررسی شده و ما موافق چنین شیوه‌ای نیستیم؛ چرا که سازوکار آن فراهم نیست؛ ضمن اینکه موجب ایجاد صف و هیجان بازار می‌شود.

وی ابراز داشت: به طور کلی باید بگویم که سازوکار توزیع واکسن آنفلوآنزا باید عادلانه باشد و این عدالت باید در حق همه ذینفعان اعم از مردم، داروخانه‌ها و سایر حلقه‌های زنجیره توزیع رعایت شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار