کد خبر: 1017888
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
پاورقی «جوان» از «اتاق حوادث» جان بولتون (۴۲)
با فضایی که حرف‌ها و نظرات من ایجاد کرد به نظر می‌رسید ترامپ از خواب درآمده است. او گفت: «تا زمانی که توافق کامل شکل نگیرد ما هیچ اعتبار و امتیازی به آن‌ها نمی‌دهیم. من با هیچ چیز موافقت نمی‌کنم تا آن‌ها را از دستیابی به اهداف هسته‌ای‌شان بازداریم.»
ترجمه: محمد صادق عبداللهی
جوان آنلاین: در صفحه ۳۸۰ از کتاب «اتاق حوادث» می‌خوانیم: بعد از مخالفت من با دیدار ترامپ و ظریف، ترامپ نظر مولوینی و کوشنر را پرسید. مولوینی با من موافق بود، اما کوشنر گفت این دیدار باید حتماً انجام شود، چراکه برگزاری این دیدار به معنای از دست دادن چیز خاصی نیست. من فکر می‌کنم اینطور افراد هیچ وقت بیشتر از نوک بینی‌شان را نمی‌بینند. با فضایی که حرف‌ها و نظرات من ایجاد کرد به نظر می‌رسید ترامپ از خواب درآمده است. او گفت: «تا زمانی که توافق کامل شکل نگیرد ما هیچ اعتبار و امتیازی به آن‌ها نمی‌دهیم. من با هیچ چیز موافقت نمی‌کنم تا آن‌ها را از دستیابی به اهداف هسته‌ای‌شان بازداریم.»
 
این برخلاف چیزی بود که مکرون طرح کرده بود، اما به هر حال پایان این ماجرا بهتر از چیزی شد که من از آن می‌ترسیدم. ترامپ در حالی که من همچنان به او فشار می‌آوردم تا مبادا مجدد نظرش عوض شود و با ظریف دیدار کند، گفت: «البته من فکر می‌کنم شاید بد نباشد که حتی شده است در حد یک دست دادن یا یک جلسه خصوصی دیداری با ظریف داشته باشم.» من مجدد مخالفت کردم و از او خواستم حتی در همین حد هم دیداری ترتیب ندهد. با این حرف من جلسه به اتمام رسید.

خارج از جلسه، در راهرو من، مولوینی و کوشنر برای چند دقیقه با هم صحبت کردیم. من گفتم مکرون باید یک تخته‌اش کم باشد اگر فکر کند که مؤسسات مالی معتبر، منتظر ایستاده‌اند تا یک مسیر اعتباری ویژه ایران را شکل دهند. هر سه ما اعتقاد داشتیم که مکرون آدم آب زیرکاهی است و سعی دارد برای هر جلسه‌ای که می‌خواهد برگزار شود، اعتباری دست و پا کند. من تقریباً قبلاً هم فکر می‌کردم که مولوینی چیزی درباره این آشفتگی نمی‌داند، اما وقتی اوایل بعد از ظهر با او در مرکز بلویو صحبت کردم، مطمئن شدم. حدود ساعت ۶:۵۰ عصر برای سومین بار به پمپئو زنگ زدم تا او را در جریان امور قرار دهم.
 
وقتی گزارشم را به او دادم، گفت: «با این توصیفات معلوم است دو عضو دموکرات، یعنی منوشین و جراد، سیاست خارجی ما را جلو می‌برند!» این حرف کاملاً درستی بود که همین الان هم من را شوکه می‌کند. پمپئو همچنین گفت: «ما در اینجا با یک مشکل بزرگ دیگر هم مواجه هستیم که فرآیندش هم چندان آسان نیست؛ ما رئیس‌جمهوری را داریم که مایل است با ظریف دیدار کند و هر چه هم شما مخالفت کنی او دنیا را زیر و رو می‌کند تا کسی پیدا شود که با او موافق باشد.»
 
حرف‌های پمپئو کاملاً درست و شفاف بود. من به او جواب دادم که اگر این جلسه برگزار شود بدون شک استعفا خواهم داد؛ البته اگر برگزار نمی‌شد هم من استعفا می‌کردم، چراکه در هر صورتی من تصمیم گرفته بودم استعفا کنم. پمپئو گفت: «من هم با تو خواهم بود.» من تا عصر آن روز منتظر بودم هر لحظه خبر دیدار ظریف و ترامپ را بشنوم، اما هرگز این اتفاق نیفتاد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار