کد خبر: 1017690
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
سالن‌های سینمایی پس از گذشت بیش از ۱۰ روز تعطیلی در حالی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند که خبری از یک فیلم تازه برای جذب مخاطب در روز‌های پایانی تابستان نیست.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: با تمام شدن روز‌های عزاداری دهه اول محرم، از چهارشنبه ۱۲ شهریورماه سینما‌ها دوباره باز شدند که البته تا ظهر امروز و براساس اطلاعات سامانه سمفا فقط ۱۵ سینما با ۲۱ سالن فعلا کار را شروع کرده‌اند و ۸۱ بلیت هم در پیش فروش فروخته اند.

اگرچه احتمالا در ساعت‌های آینده میزان فروش و تعداد سالن‌های فعال بیشتر می‌شود، اما نکته مهم این است که هنوز هیچ فیلم جدیدی به فهرست فیلم‌های در حال اکران اضافه نشده در حالی که انتظار می‌رفت تلاش دیگری برای رونق گرفتن سینما‌ها پس از این تعطیلی تقریبا دو هفته‌ای انجام می‌شد.

ابتدای تیرماه اگرچه سعی شد با اکران فیلم «شنای پروانه» بازگشایی خوبی برای سینما رقم بخورد، اما بالا بودن آمار مبتلایان به کرونا همه برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌ها را نقش برآب کرد تا پس از سه هفته، سازندگان این فیلم به اکرانش پایان دهند.

این در حالی است که بازگشایی سینما‌ها در کشور‌های دیگر اگرچه دیرتر از ایران بود، اما به نظر می‌رسد با موفقیت بیشتری شروع شد. چند روز پیش گزارش شد که تمامی حدود ۷۰ هزار سالن سینما در چین فعالیت خود را سر گرفته‌اند و البته مقررات بهداشتی اجازه حضور بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت سالن‌ها را برای نمایش فیلم نمی‌دهد. با همین شرایط فیلم چینی و حماسی «هشتصد» در دومین هفته اکران خود مجموع فروش جهانی حدود ۳۰۰ میلیون دلار را به دست آورد.

همچنین فیلم «Tenet» به کارگردانی کریستوفر نولان که پس از چند بار تعویق بالاخره به نمایش درآمد، تا همین چند روز قبل به فروش حدود ۶۰ میلیون دلاری در ۴۱ کشور رسید و از فردا قرار است در امریکا و بعد هم چین به نمایش درآید.

در ایران تلاش‌هایی که تا به حال صورت گرفته تا سینما رونق بگیرد، مثمرثمر نبوده و البته نباید فراموش کرد که بسیاری از فیلمسازان با توجه به شرایط رخ داده برای «شنای پروانه» که پیش‌بینی می‌شد یکی از پروفروش‌ترین‌های امسال باشد، انگیزه و جرات اکران آثار خود را ندارند تا جایی که برخی از آن‌ها اکران آنلاین را با عِلم به کپی شدن فیلم به اکران در سینما ترجیح می‌دهند.

در این اوضاع که حتی خبر تعدیل کارکنان برخی سینما‌ها نیز منتشر شده است، به نظر می‌رسد اِشکال کار فقط در استقبال نکردن مردم نیست. گواه آن حجم سفر‌های اخیر است که نشان می‌دهد کرونا چندان مانع مهم و جدی هم برای خیلی از مردم نیست، به همین دلیل انتظار می‌رود برای جلوگیری از تعطیلی سینما و احتمالا تغییر کاربری بعضی از آن‌ها و نیز کم شدن تعدیل نیرو‌های سینما‌ها فکری اساسی شود تا در آستانه روز ملی سینما شاهد آشتی مخاطب با سینما باشیم.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار