کد خبر: 1017651
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ؛
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از برگزاری جلسه بررسی طرح هشت بهشت قرآن و عترت خبر داد.
 محمد صادق براتی در حاشیه این جلسه با تشریح ابعاد گوناگون این طرح اظهار کرد: ایده اولین نماشهر دائمی قرآن و عترت توسط شرکت هشت بهشت تحت عنوان طرح «هشت بهشت قرآن و عترت» طراحی و تهیه شده است.
وی افزود: این طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی شامل سرزمین انبیاء، بوستان قرآنی، جاده ولایت و هشت بهشت قرآن بعنوان بخش‌هایی از مجموعه بزرگ فرهنگی، اقامتی در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) است
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در این الگو، ضمن تبدیل هفتاد هکتار از بافت فرسوده به مکانی منحصر به فرد و زیبا، نمادی از تمدن انقلاب اسلامی و در شأن پایتخت معنوی ایران به جهان قابل عرضه است.
براتی تصریح کرد: طرح مذکور که با مشورت و همت جمعی از روحانیان و محققان حوزوی و متخصصان متعهد در رشته‌های مختلف طراحی شده است، ضمن ارائه تصویری مناسب از مکتب تشیع به جهانیان ،می‌تواند زیرساخت‌های مناسبی همچون رفع مشکلات ترافیکی، اقامت مناسب ،زیارت با معرفت و شناخت امام رضا (ع) و غنی‌سازی اوقات فراغت را برای زائران و مسافران در شهر مقدس مشهد ایجاد نماید.
وی تاکید کرد: اشتغال و کار آفرینی، ایجاد نماد معماری و تمدن نوین ایرانی اسلامی، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و... از سایر اهداف این طرح است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در این جلسه مقرر شد جلسات کارشناسی بیشتری با مدیران مربوطه و کارشناسان این امر برگزار تا تمامی ابعاد و جوانب اجرای طرح بررسی شود.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار