کد خبر: 1017626
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

مزیت‌های کمک گرفتن از یک سایت مشاوره روانشناسی

رپورتاژ آگهی/ این روزها دریافت مشاوره روانشناسی شکل و سیاق خاصی به خود گرفته است. تا به امروز افراد مجبور بودند برای ملاقات با درمانگر به مطب مراجعه کنند و دریافت مشاوره‌ی حضوری تنها گزینه‌ی موجود بود. همین رویارویی برای بسیاری از افراد مشکل بود و به همین دلیل برخی از آن‌ها با وجود داشتن مشکلات جدی هیچ‌وقت به درمانگر مراجعه نمی‌کردند.

اما امروزه می‌توان برای دریافت مشاوره از اینترنت و سایت‌های مشاوره کمک گرفت. وبسایت مشاوره دکتر ساینا یکی از استارتاپ‌های حوزه مشاوره آنلاین پزشکی است و با ثبت رکورد یک میلیون مشاوره موفق پیشرو این صنعت محسوب می‌شود. همین حالا از بین بهترین روانشناسان درمانگر خود را پیدا کنید. کافی است به وب‌سایت سامانه مراجعه کرده یا اپلیکیشن دکتر ساینا را روی گوشی تلفن خود نصب کنید.

در این نوشته توضیحات بیشتری درباره فواید استفاده از خدمات سایت مشاوره آنلاین روانشناسی می‌دهیم.

سایت مشاوره برای همه افراد قابل دسترسی است

یکی از مزیت‌های استفاده از سایت مشاوره ‌این است که حتی افرادی که به دلایل مختلف توانایی مراجعه برای مشاوره حضوری را نداشته اند می‌توانند کمک روان‌شناختی دریافت کنند. ممکن است برخی از افراد به خاطر ترس از قضاوت شدن توسط دیگران به درمانگران فعال در حوزه روان مراجعه نکنند.

همچنین بسیاری از افراد دچار مشکلات مرتبط با اختلالات اضطرابی و روابط هستند. برای این دسته مشاوره آنلاین کم تعارض تر به نظر می‌رسد. گروهی که در نقاط دورافتاده یا محروم زندگی می‌کنند و نمی‌توانند به یک روانشناس باکیفیت دسترسی حضوری داشته باشند نیز، به‌سادگی خواهند توانست با کمک سایت مشاوره مشکلات خود را بهبود ببخشند. افرادی که دارای مشکلات جسمانی خاصی هستند نیز می‌توانند از مشاوره آنلاین بهره ببرند.

مزیت‌های کمک گرفتن از یک سایت مشاوره روانشناسی

مشاوره آنلاین انعطاف بیشتری دارد

سایت‌های مشاوره محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی ندارند. درمانگر و مراجع می‌توانند کیلومترها از یکدیگر فاصله داشته باشند و حتی در ساعت‌های زمانی مختلف زندگی کنند و با وجود همه این‌ها بتوانند رابطه‌ی درمانی مثبتی را شکل دهند. این مزیت احتمال لغو جلسات درمان را کاهش می‌دهد. همچنین استفاده از سایت مشاوره انتخاب‌های شما را افزایش می‌دهد.

با استفاده از سایت مشاوره به شما انتخاب‌های مختلفی داده می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها گزینش انجام دهید. سامانه آنلاین دکتر ساینا بانکی از متخصصین سلامت روان را در حیطه‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. افراد می‌توانند با مطالعه پروفایل و نظر دیگر کاربران مناسب‌ترین انتخاب را انجام دهند. برای مشاهده لیست متخصصان فعال دکتر ساینا، به لینک زیر مراجعه کنید.

https://www.drsaina.com/ConsultationDoctor_1_779/مشاوره-آنلاین-با-بهترین-روانشناس/

با استفاده از وبسایت مشاوره روانشناسی معطل نمی‌شوید

در دنیای پرمشغله که این روزها همه‌ی ما در آن زندگی می‌کنیم، استفاده از سایت مشاوره می‌تواند بسیار راحت‌تر از دریافت مشاوره حضوری باشد. برای مشاوره آنلاین نیازی نیست فرد مدت طولانی در مسیر رفت‌وبرگشت باشد و زمانی که باید در اتاق انتظار برای دریافت مشاوره صبر کند نیز حذف می‌شود. همچنین فرد در محیطی که برای خودش امن و راحت است می‌تواند درباره مشکلات و معضلاتی که با آن‌ها روبه‌رو است صحبت کند. به نظر می‌رسد در مشاوره آنلاین مراجعین برای حرف زدن احساس راحتی بیشتری می‌کنند و ترس از قضاوت زمانی که فرد دیگری حضور فیزیکی ندارد کاهش می‌یابد.

در مشاوره آنلاین به اشتراک گذاشتن مطالب ساده‌تر است

در ارتباط الکترونیکی و آنلاین ابزارهایی وجود دارد که ممکن است در ارتباط فردی نتوان از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال ممکن است درمانگر لینک یا فایلی از یک کتاب مهم یا جزوه‌ای کمک کننده را برای مراجع در طول جلسه ارسال کند.

همچنین در برخی از رویکردهای CBT که نوشتن پلن درمان و تکلیف‌های مختلف برای اصلاح رفتار ضروری است، استفاده و انتقال این تکالیف و نوشته‌ها ساده تر می‌شود. علاوه بر این، ممکن است درمانگر کلیپ‌ها، موسیقی یا تصاویر کمک کننده‌ای را برای مراجع ارسال کند. مثلا در طی فرایند آرام‌سازی (ریلکسیشن) درمانگر قادر است موسیقی آرام‌بخش و تصاویر آرام‌کننده را به‌سادگی برای مراجع بفرستد. این امکان در مشاوره حضوری به خوبی وجود ندارد.

رابطه‌ی درمانی به شکل آنلاین بهتر شکل می‌گیرد

پس از گذشت مدتی از شروع جلسات درمان، بین مراجع و درمانگر رابطه‌ای خاص به نام رابطه درمانی شکل خواهد گرفت. رابطه درمانی یکی از عوامل کلیدی پیش‌بینی کننده بهبود حال مراجع به حساب می‌آید و از اهمیت خاصی برخوردار است. در درمان‌های حضوری (مخصوصا رویکردهای کلاسیک و سنتی) در رابطه درمانی، ممکن است بواسطه خجالت کشیدن فرد فاصله زیادی بین مراجع و درمانگر بوجود آید.

بخشی از این فاصله را می‌توان به محیط و محل مشاوره ارتباط داد. استفاده از یک سایت مشاوره به درمان‌جو اجازه می‌دهد تا خودش محیط درمانی موردنظر را انتخاب کند. به این ترتیب کیفیت مشاوره بسیار افزایش می‌یابد.

کلام آخر

به نظر می‌رسد دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین از سایت مشاوره گزینه‌ای مناسب برای سبک زندگی مدرن این روزهای ما باشد و بسیاری از معضلات مشاوره حضوری با این روش از بین خواهد رفت. اما توجه کنید که بهتر است قبل از انتخاب مشاور آنلاین مطمئن شوید که گزینه‌هایی که در نظر دارید قابل اعتماد است. برای اینکه خیالتان از بابت تخصص و کارایی درمانگران راحت شود، بهتر است از سامانه آنلاین دکتر ساینا کمک بگیرید. در این سامانه تمامی پزشکان توسط کمیته پزشکی ارزیابی و تایید شده اند. برای دریافت خدمات اپلیکیشن دکتر ساینا را نصب کرده یا به وب‌سایت www.drsaina.com مراجعه کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار