کد خبر: 1017559
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به طرح تحولی این سازمان با عنوان «آبا» و با هدف جذب بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند و امسال ۱۰۰ هزار دانش آموز را در قالب ۶۰۰۰ کلاس جذب می‌کنیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مجتبی زینی وند در سی‌وچهارمین اجلاس رؤسا و مدیران مناطق آموزش و پرورش با بیان اینکه تولی گری و سیاست‌گذاری مدارس هیئت امنایی، شوراهای آموزش و پرورش مناطق کشور هستند اظهار کرد: در زیست بوم جدید این موضوع مورد تأکید است.

وی افزود: مدارس هیئت امنایی، مدارس دولتی هستند که با شیوه هیئت امنایی اداره می‌شوند و تصویب برنامه، هزینه‌ها و کسب مجوز هیئت امنایی برعهده شورای آموزش و پرورش مناطق است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی با فرمان حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند مردم را در فرهنگ شرکت دهید، شکل گرفت و یکی از جلوه‌های بارز مشارکت مردم در آموزش و پرورش محسوب می شود.

زینی‌وند ادامه داد: همراهی مدیران استانی تضمین کننده موفقیت مدارس غیردولتی است و تعامل و همراهی مدیران لازمه کار ماست.

وی با اشاره به اینکه سه اصل حمایت، هدایت و نظارت را مدنظر داریم گفت: در بحث حمایت، صندوق حمایت از مدارس غیردولتی را راه‌اندازی کردیم که ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده و ۲۵ درصد بیمه معلمان نیز از طریق آن پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: البته در کنار اقدامات حمایتی، با مدارس غیردولتی که از قانون عدول داشتند نیز باید برخورد شود.

زینی وند با اشاره به اجرای طرح بالندگی نیروی انسانی و توانمندسازی معلمان به عنوان بسته تحولی این سازمان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: معلم مهمترین و اصلی‌ترین مولفه تعلیم و تربیت است. انتخاب کادر آموزشی در مدارس غیردولتی بر عهده مؤسس است، اما برخی موسسین در کیفیت نیروها کم توجهی کردند و بین آنچه که هست با آنچه توقع داریم، فاصله وجود دارد.

وی افزود: بر همین اساس با هدف ارتقا و تضمین کیفیت، جذب و نگهداشت نیرو در مدارس غیردولتی و کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، طرح بالندگی نیروی انسانی اجرا می‌شود و انتظار داریم رؤسای مناطق به این طرح الزام داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه چهار درصد امتیاز تعیین شهریه در الگوی شهریه به مدارسی تعلق می‌گیرد که تمام معلمان در این طرح توانمندسازی شرکت کنند؛ به طرح تحول دیگر این سازمان با عنوان «آبا» اشاره کرد و گفت: موضوع این طرح، جذب بازماندگان از تحصیل است.

زینی وند افزود: بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش از دغدغه های مسئولان آموزش و پرورش است و آموزش از راه دور پازل جذب نیروی بازمانده از تحصیل را تکمیل می‌کند و امکان بهره‌گیری از شیوه‌های جدید آموزشی و فناوری‌های نوین آموزشی در این راستا را فراهم می کند.

به گفته وی در سال گذشته ۱۰۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند و امسال ۱۰۰ هزار دانش آموز را در قالب ۶۰۰۰ کلاس جذب می‌شوند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار