کد خبر: 1017406
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
از سوی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا ابلاغ شد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با تأکید بر جایگاه رفیع پدافند هوایی در منطقه، گفت: پدافند هوایی کشور، به دستاورد‌های خوبی در زمینه‌های مختلف دفاع هوایی از جمله راداری، موشکی و سامانه‌های ارتباطی دست پیدا کرده است. فرمانده کل ارتش در این دیدار ضمن ارتباط تصویری برخط با مراکز فرماندهی کنترل پدافند هوایی در سراسر کشور، خطاب به فرماندهان مناطق و گروه‌های پدافندی اظهار داشت: پدافند هوایی کشور در طول سال‌های پس از انقلاب و به‌ویژه پس از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی در سال ۸۷ به دستاورد‌های خوبی در زمینه‌های مختلف دفاع هوایی از جمله راداری، موشکی و سامانه‌های ارتباطی دست پیدا کرده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: «سلام مرا به کارکنان هوشیار پدافند هوایی کشور برسانید، امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است. مردم متدین ما قدردان تلاش‌های بی وقفه شما هستند، این را پاس بدارید.»

این عبارت متن تحسین فرمانده معظم کل قوا از تلاش‌های کارکنان پدافند هوایی کشور به مناسبت دهم شهریور، روز پدافند هوایی کشور است که روز گذشته سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، در تماس تلفنی با امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این پیام آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام

سلام مرا به کارکنان هوشیار پدافند هوایی کشور برسانید، امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است. مردم متدین ما قدردان تلاش‌های بی وقفه شما هستند، این را پاس بدارید. سردار شیرازی در این ارتباط تلفنی خواستار ابلاغ سلام محبت‌آمیز و قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به آحاد کارکنان، فرماندهان و خانواده پدافند هوایی شد.

جایگاه رفیع پدافند هوایی ایران در منطقه

فرمانده کل ارتش نیز روز گذشته به همراه دیگر فرماندهان و مسئولان بلندپایه ارتش با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش، با سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با تأکید بر جایگاه رفیع پدافند هوایی در منطقه، گفت: پدافند هوایی کشور، به دستاورد‌های خوبی در زمینه‌های مختلف دفاع هوایی از جمله راداری، موشکی و سامانه‌های ارتباطی دست پیدا کرده است. فرمانده کل ارتش در این دیدار ضمن ارتباط تصویری برخط با مراکز فرماندهی کنترل پدافند هوایی در سراسر کشور، خطاب به فرماندهان مناطق و گروه‌های پدافندی اظهار داشت: پدافند هوایی کشور در طول سال‌های پس از انقلاب و به‌ویژه پس از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی در سال ۸۷ به دستاورد‌های خوبی در زمینه‌های مختلف دفاع هوایی از جمله راداری، موشکی و سامانه‌های ارتباطی دست پیدا کرده است.

می‌توانیم هر پرنده‌ای را بسازیم

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه پدافند هوایی بنا بر فرمایش‌های مقام معظم رهبری خط مقدم مقابله با دشمنان است، گفت: پدافند هوایی مانند نیروی انتظامی که وظیفه برقراری نظم و امنیت روی زمین را دارد، همان مسئولیت را در بحث آسمان بر عهده دارد.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد با اشاره به نقش پدافند در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: قبل از آغاز جنگ تحمیلی، نیروی هوایی ارتش بعث عراق ۳۵۰ جنگنده داشت، که در طول جنگ چندین بار ناوگان هوایی خود را بازسازی کرد و تعداد پایگاه‌های هوایی آن‌ها پنج برابر شد، به‌طوری‌که در پایان جنگ تعداد جنگنده‌های آن‌ها به ۹۵۰ فروند هواپیما رسید، در حالی که ما بیش از ۷۰۰ هواپیمای آن‌ها را ساقط کردیم. وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادیم حتی یک روز پایگاه‌های ما تعطیل شود و پدافند هوایی یک روز هم اجازه نداد شریان حیاتی اقتصاد کشور مختل شود. این در حالی بود که جزیره خارک به عنوان یکی از مراکز صادرات نفت ایران بیش از ۱۴۰۰ بار مورد تهاجم جنگنده‌های رژیم بعث عراق قرار گرفت و در آن جزیره پدافند هوایی ارتش توانست بیش از ۵۰ فروند از جنگنده‌های آن‌ها را ساقط کند. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به نقش پدافند هوایی در عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: در عملیات والفجر ۸ پدافند هوایی بیش از ۷۰ فروند از جنگنده‌های دشمن را ساقط کرد و نقش بسیار مهمی در این عملیات داشت. صباحی‌فرد افزود: پدافند هوایی ارتش در طول جنگ، مأموریت کشف و شناسایی بیش از ۴۸ هزار هواپیما و بالگرد ارتش عراق را داشت. ضمن اینکه بیش از ۷۰۰ فروند انواع پرنده‌های دشمن را سرنگون کردیم. فرمانده پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس، وظیفه کنترل و مدیریت بیش از ۲ میلیون هواپیمای غیرنظامی را انجام داده و در این راه ۴۱۶ شهید، ۷۳۰ جانباز و ۴۳ آزاده تقدیم انقلاب کرد. امیر صباحی فرد یادآور شد: پدافند هوایی ارتش بیش از ۲۴ هزار و ۸۶۲ حمله هواپیما‌های دشمن بعثی را ناکام کرد، در کوران جنگ و در زمانی که شهر‌های ما مورد هجوم ناجوانمردانه هواپیما‌های دشمن قرار می‌گرفتند، پدافند هوایی ارتش نقش مهمی در مقابله با این اقدام دشمن داشت.

۱۰۰ درصد شکوفایی و نوآوری در پدافند هوایی

صباحی‌فرد به پیشرفت‌های چشمگیر پدافند هوایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها با وجود تحریم، فشار و تهدید پدافند هوایی بیش از ۱۰۰ درصد شکوفایی و نوآوری و پیشرفت داشته است، امروز سامانه‌های راداری و کشف و شناسایی قادر هستند علاوه بر پایش آسمان ایران، دشمنان و تحرکات آن‌ها در منطقه و آن سوی مرز‌های کشور را رصد کنند. فرمانده پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه این رادار‌ها با همکاری و کار مشترک و جهادی نیروی پدافند هوایی، وزارت دفاع و مراکز علمی تخصصی صورت گرفته است، گفت: ما امروز بر لبه فناوری و تجهیزات دنیا در حال حرکت هستیم و در حوزه درگیری نیز نسبت به گذشته بیش از ۱۶۰ درصد افزایش فناوری داشته‌ایم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در خصوص سامانه‌های در اختیار پدافند هوایی اظهار داشت: سامانه درگیری ما در حوزه ارتفاع پست و متوسط مانند سامانه‌های مرصاد، تلاش و ۱۵خرداد و سامانه‌های ارتفاعات بلند ما سامانه باور ۳۷۳ است. تجهیزات این سامانه‌ها در داخل کشور ساخته شده و با تجهیزات به روز دنیا برابری می‌کند و در برخی موارد حتی از آن‌ها پیشرفته‌تر هستند.

تحرکات دشمن در رصد پدافند هوایی

امیر صباحی فرد پیشرفت‌های ایران در حوزه جنگ الکترونیک را بسیار چشمگیر و قابل‌توجه دانست و گفت: امروز سامانه‌های پدافندی ما در شرایط سخت و واقعی چک شده و آماده بهره‌برداری هستند. این مقام عالی‌رتبه نظامی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین پیشرفت هزار و ۶۰۰ درصدی داشتیم و امروز می‌توانیم بر اساس نیاز هر پرنده‌ای را تولید کنیم. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: این نوید را به ملت شریف ایران می‌دهیم که فرزندان شما در پدافند هوایی با دعای خیر شما تا آخرین لحظه و قطره خون خود در برابر زیاده‌خواهی دشمن ایستاده و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار