کد خبر: 1017308
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی از برداشت ۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع این مجموعه خبر داد.

حسن جمشیدی بیان کرد: در سال زراعی جاری هزار و 250 هکتار از اراضی این مجموعه به کشت گندم شامل ارقام پیشگام، سیروان، فلات، گاسکوژن و رخشان اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: از جمله ویژگی های این ارقام می توان سازگاری با اقلیم منطقه مقاومت به سرما و شرایط نامساعد محیطی، نیاز آبی مناسب، پتانسیل تولید بالا و... را نام برد.
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه با اشاره به موارد موثر بر راندمان تولید جو تصریح کرد: یکی از مواردی که باعث کاهش راندمان محصول گندم می شود، ورس یا خوابیدگی بوته است که ارقام غیر مقاوم معمولاً ارتفاع بیشتری دارند.
وی ادامه داد: این ارقام با وزش باد یا بارش باران بهاره دچار خوابیدگی شده و به دلیل عدم پر شدن مطلوب دانه ها، راندمان تولید را کاهش می دهد.
جمشیدی اضافه کرد: به همین دلیل استفاده از بذور اصلاح شده پر محصول که ارتفاع آن ها نیز کاهش یافته است، موجب پیشگیری از این خسارات و در نتیجه افزایش راندمان تولید محصول می شود.
وی اقدامات و روش های به زراعی، مصرف کودهای ریزمغذی، آماده سازی و کشت به موقع زمین و استفاده از سیستم های نوین آبیاری را از سایر اقداماتی است که در راستای افزایش راندمان تولید غلات انجام شده است.
مدیر کشت و صنعت مزرعه نمونه درباره گستره فروش گندم تولیدی این مجموعه خاطرنشان کرد: محصول مذکور به سیلوها و مراکز خرید تضمینی دولت ارسال شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار