کد خبر: 1017295
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
باحضور تولیت آستان قدس رضوی،
آیین سنتی و دیرینه شام غریبان سیدالشهدا(ع) در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از خادمان و زائران بارگاه منور امام رضا(ع) برگزار شد، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر اسلامی فر مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) مهدی نیکبخت و مهدی منصوری به عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداختند.
این مراسم امسال با توجه به شرایط کرونایی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و خدام حرم مطهر رضوی در صفوف منظم  و با رعایت فاصله اجتماعی زیارت وارث را قرائت کردند.
هر سال مطابق سنتی دیرینه، خدام بارگاه منور رضوی با راهپیمایی از چهارراه شهدا به سمت حرم مطهر رضوی و با بدرقه زائران با در دست داشتن لاله‌های شمع سینه‌زنان به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شدند و با تجمع در صحن جمهوری اسلامی به عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پرداختند، اما امسال بنا به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا، برگزاری این مراسم با حضور جمع محدودی از خدام بارگاه رضوی و بدون انجام راهپیمایی از چهارراه شهدا، در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد.
این برنامه از نمایشگر‌های پهن پیکر در صحن‌های حرم مطهر و همچنین از طریق درگاه اینترنتی رضوی تی وی نیز به‌صورت زنده و مستقیم در دسترس زائران حرم نورانی امام هشتم(ع) و دلدادگان اهل‌بیت(ع) قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار