کد خبر: 1017260
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
علی مطهری، نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگویی با خبرگزاری دولتی ایرنا، در مورد ارزیابی عملکرد دولت روحانی گفته: «واقعیت این است که در شرایط بسیار سختی هستیم و در ۴۱سال گذشته هیچ وقت در چنین شرایطی نبوده‌ایم. تحریم‌های امروز قابل قیاس با تحریم‌های سال‌های ۹۰ و ۹۱ نیست. هر دولتی باشد وضعیت همین است. هر کسی ادعا کند اگر من بودم غوغا می‌کردم، دروغ می‌گوید.»

حامیان انتخاباتی روحانی معتقد بودند که دولت قبل از دولت تدبیر و امید و نیز رقبای انتخاباتی حسن روحانی، از آنجایی که تعامل با جهان را بلد نیستند، باعث شده‌اند ضمن تنش با جهان و به ویژه غرب، تحریم‌ها علیه ایران افزایش یابد. حال همان‌ها وقتی عملکرد ضعیف دولت را می‌بینند، برای توجیه می‌گویند که تحریم‌ها در دولت روحانی بیشتر شده و کاری از دست رئیس‌جمهور و تیمش برنمی‌آید.

مطهری البته دلیل دیگری هم برای توجیه عملکرد دولت روحانی می‌آورد و آن هم «اقبال بد» است: «عملکرد دولت به نظر من در مجموع متوسط بوده و نمی‌توانیم در این شرایط سخت بگوییم ضعیف عمل کرده است. در این شرایط سخت با اقبال بدی که آقای روحانی داشته و حوادث غیرمترقبه مثل سیل، زلزله، پدیده ترامپ و شیوع کرونا اداره کشور بسیار سخت بوده است. همین که دولت توانست سر پا بایستد و کشور به فروپاشی نرسید، واقعاً هنر بزرگی کرده است. ما باید منصف باشیم.»

او در بخشی دیگر از سخنانش هم اذعان می‌کند که مشکل امریکا با ایران بر سر مسائل دیگر است: «مشکل اصلی ما با امریکا مسئله فلسطین است و تمام دعوا در مورد حضور امریکا در منطقه هم به همین دلیل است. امریکا برای حفظ اسرائیل نیرو به منطقه می‌آورد و می‌خواهد حاکم منطقه باشد، ما هم به درستی اجازه نمی‌دهیم و می‌گوییم شما ارتباطی به این منطقه ندارید.»

روشن نیست با چنین نگاهی، دیگر برای چه امثال مطهری از لزوم مذاکره با امریکا می‌گویند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار