کد خبر: 1017067
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰
سردسته مخالفان بلاروس و نامزد ناکام در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که قائم‌مقام وزارت امور خارجه امریکا در دیدار با وی، به او قول داده به مخالفان بلاروس کمک کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: الکساندر لوکاشنکو، نامزد پیروز در انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس در پی اعتراضات به نتیجه انتخابات، گفته بود که منشأ این اعتراضات خارج از کشور و با هدف ایجاد منطقه‌ای حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپاست. موضع‌گیری روز سه شنبه سوتلانا تیخانوفسکایا پرده از نقش امریکا در تحولات اخیر برداشت.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تیخانوفسکایا که پیش‌تر گفته بود هیچ‌کس نباید در اوضاع داخلی بلاروس مداخله کند، پس از انتخابات به لیتوانی پناهنده شد و در مصاحبه با شبکه امریکایی فاکس‌نیوز با فوق‌العاده توصیف کردن گفت‌وگویش با استفان بیگان گفت: «او به من اطمینان داد که به عنوان یک فرد و مردم امریکا، تمام تلاش خود را خواهد کرد از ما حمایت و به ما در این موقعیت کمک کند.»

بیگان روز سه شنبه با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه امریکا هم دیدار کرد. لاوروف به این مقام امریکایی هشدار داده بود که نیرو‌هایی از خارج به دنبال تحریک خشونت در بلاروس هستند. وی این موقعیت را خطرناک توصیف کرد. وزیر امور خارجه روسیه همچنین تحریم و اعمال فشار بر مینسک را غیرقابل قبول دانسته و به امریکا و اتحادیه اروپا درباره مداخله در امور داخلی بلاروس از جمله درخواست برای برگزاری اعتراضات ضد دولتی هشدار داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار