کد خبر: 1016980
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۴ میلیون و ۶۱ هزار و ۲۱۵ نفر رسیده و مرگ ۸۲۳ هزار و ۵۱۳ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. همچنین بنا بر تازه‌ترین آمار‌ها ۱۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۹۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۶۲۹ هزار و ۱۰۵ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۱۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۷۹۲ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۷ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۱۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۹۷ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۲۳ هزار و ۵۱۳ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۵.۹ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشور‌هایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمار‌های رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشور‌های برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشور‌هایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۲۸ مبتلا، ۱۸۲ هزار و ۴۰۴ قربانی

۲. برزیل سه میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۷۶ مبتلا، ۱۱۶ هزار و ۶۶۶ قربانی

۳. هند سه میلیون و ۲۳۴ هزار و ۴۷۴ مبتلا، ۵۹ هزار و ۶۱۲ قربانی

۴. روسیه ۹۶۶ هزار و ۱۸۹ مبتلا، ۱۶ هزار و ۵۶۸ قربانی

۵. آفریقای جنوبی ۶۱۳ هزار و ۱۷ مبتلا، ۱۳ هزار و ۳۰۸ قربانی

۶. پرو ۶۰۷ هزار و ۳۸۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۱ قربانی

۷. مکزیک ۵۶۸ هزار و ۶۲۱ مبتلا، ۶۱ هزار و ۴۵۰ قربانی

۸. کلمبیا ۵۶۲ هزار و ۱۲۸ مبتلا، ۱۷ هزار و ۸۸۹ قربانی

۹. اسپانیا ۴۲۳ هزار و ۲۲۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۹۲۴ قربانی

۱۰. شیلی ۴۰۰ هزار و ۹۸۵ مبتلا، ۱۰ هزار و ۹۵۸ قربانی

پس از آن ایران با ۳۶۳ هزار و ۳۶۳ مبتلا و ۲۰ هزار و ۹۰۱ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشور‌های درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشور‌های آرژانتین با ۳۵۹ هزار و ۶۳۸ مبتلا، انگلیس با ۳۲۷ هزار و ۷۹۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۰۹ هزار و ۷۶۸ مبتلا، بنگلادش با ۲۹۹ هزار و ۶۲۸ مبتلا، پاکستان با ۲۹۳ هزار و ۷۱۱ مبتلا، ترکیه با ۲۶۱ هزار و ۱۹۴ مبتلا، ایتالیا با ۲۶۱ هزار و ۱۷۴ مبتلا، فرانسه با ۲۴۸ هزار و ۱۵۸ مبتلا، آلمان با ۲۳۷ هزار و ۵۷۲ مبتلا، عراق با ۲۱۱ هزار و ۹۴۷ مبتلا، فیلیپین با ۱۹۷ هزار و ۱۶۴ مبتلا، اندونزی با ۱۵۷ هزار و ۸۵۹ مبتلا، کانادا با ۱۲۵ هزار و ۹۶۹ مبتلا، قطر با ۱۱۷ هزار و ۴۹۸، بولیوی با ۱۱۰ هزار و ۹۹۹ مبتلا، اکوادور با ۱۰۹ هزار و ۳۰ مبتلا، اوکراین با ۱۰۸ هزار و ۴۱۵ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۰۶ هزار ۴۶۰ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۷۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار