کد خبر: 1016889
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
رییس پلیس فتا تهران با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کار شهروندان و مراسم سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و اقدامات خیر خواهانه تعدادی از موسسات در جمع آوری کمک‌های مومنانه گفت: شهروندان هنگام واریزی وجوه نکات هشداری پلیس فتا را رعایت کنند.
سرويس جامعه جوان آنلاين: سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفتگو با میزان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن برخی از کسب و کار‌ها و اقدام خداپسندانه برخی از سازمان‌ها و موسسات خیریه در جمع آوری کمک‌های مومنانه و یا جمع آوری نذورات با توجه به فرار رسیدن ماه محرم لازم است تا شهروندان در واریز وجوه و نذورات نکات‌های هشداری را رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش دانلود نوحه و کلیپ‌های مذهبی در ماه محرم توسط شهروندان، یکی از شیوه‌های شیادان سایبری، ارسال فایل‌ها و اپلیکیش‌های مخرب در قالب نوحه‌ها و کلیپ‌های محرم در کانال‌ها، صفحات و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی است؛ که شهروندان بایستی اینگونه موارد را حتما از سایت‌های شناخته شده هیئات و موسسات دارای مجوز فعالیت دانلود و یا از فروشگاه‌های معتبر دریافت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: روش دیگر مجرمان سایبری در ایام محرم ارسال پیام‌هایی حاوی لینک جعلی در شبکه‌های اجتماعی و از بستر‌های گوناگون تحت عنوان دریافت نذورات برای کمک به نیازمندان است. شیادان در این پیام‌ها از شهروندان می‌خواهند به جای پخش نذری، مبلغ آن را برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: شهروندان مراقب باشند، زیرا امکان دارد لینک معرفی شده در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را به یک درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت نموده و پس از آن اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران می‌کنند.

سرهنگ گودرزی ضمن اشاره به سوءاستفاده از اسامی هیئت‌ها و مؤسسات خیریه شناخته شده گفت: مورد دیگری که شهروندان باید مد نظر قرار دهند این است که هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی شاهد این هستیم که در موارد بسیاری، شیادان خود را به عنوان یکی از موسسات خیریه معتبر و شناخته شده جا می‌زنند. آن‌ها با سوءاستفاده از جایگاه و اعتبار آن موسسه نزد مردم و یا سوء استفاده از نام و نشان آنها، اقدام به دریافت وجه می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان بدون بررسی و مطمئن شدن از منبع ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی اقدام به واریز وجه نکنند و حتما پس از بررسی از طریق اشخاص مطمئن و یا از طریق وب سایت رسمی و شماره حساب‌هایی که به نام سازمان و یا موسسه خیریه می‌باشد کمک‌های خود را انجام دهند.

رییس پلیس فتا تهران گفت: با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه و موضوع را در قسمت گزارشات مردمی ثبت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار