کد خبر: 1016541
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید مکالمات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی نشان می‌دهد تا ۲۵‌ثانیه پس از اصابت اولین موشک هر دو موتور روشن بوده و مسافران در سلامت بوده‌اند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: تورج دهقانی زنگنه توضیح داد: پرواز‌۷۵۲ هواپیمای اوکراینی ۱۸‌دی‌سال گذشته پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی با اصابت دو موشک سقوط کرد و همه ۱۷۶‌سرنشین آن جان باختند. بررسی هر دو‌جعبه سیاه هواپیما تحت نظارت سازمان هواپیمایی ایران در آزمایشگاه دفتر تحقیقات و ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه انجام شد. وی ادامه داد: نمایندگان کشور‌های امریکا به عنوان سازنده هواپیما، اوکراین به عنوان بهره‌بردار هواپیما، فرانسه به عنوان ارائه دهنده خدمات فنی، سوئد، انگلستان و کانادا به عنوان کشور‌های دارنده اتباع و سازمان جهانی هوانوردی به عنوان هماهنگ کننده کشور‌های ذی‌نفع در جریان بازخوانی قرار داشتند.

دهقانی ادامه داد: جعبه سیاه داخل کابین هواپیما تا ۱۹‌ثانیه بعد از انفجار موشک مکالمات داخل کابین را ضبط کرده، در این کابین سه‌نفر حضور داشتند، دو خلبان و یک معلم خلبان، هر سه متوجه شرایط غیرعادی می‌شوند، اما تا آخرین لحظه مشغول هدایت هواپیما بودند و معلم راهنما نیز اقدام به ارائه کمک می‌کند. در این لحظه هواپیما دچار مشکل الکتریکی می‌شود و به دستور معلم خلبان، برق کمکی هواپیما روشن می‌شود و هر دو موتور در ثانیه‌های پس از انفجار روشن بوده‌است. در این لحظه هیچ صدایی از کابین مسافران شنیده نمی‌شود که نشان می‌دهد در این لحظات در سلامت جسمانی بوده‌اند که ضبط صدا پس از ۱۹‌ثانیه متوقف می‌شود. وی افزود: ۲۵‌ثانیه بعد از انفجار نخست موشک دوم می‌رسد، تحلیلی از آثار موشک دوم در جعبه سیاه وجود ندارد. این موضوع نشان می‌دهد انفجار موشک نخست، باعث آسیب قابل توجه به هواپیما شده است و همزمان ضبط صدا از سوی هر دو جعبه سیاه در فاصله ۱۹‌ثانیه پس از شلیک موشک نخست قطع می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار