کد خبر: 1016455
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان این که دریافت مالیات بر سکه برعهده سازمان امور مالیاتی است، گفت: این دستورالعمل ممکن است بر بحث قیمت و تقاضای سکه در بازار تاثیر گذار باشد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ابراهیم محمد، ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص دریافت مالیات بر خرید سکه گفت: تصمیم دریافت مالیات بر سکه با سازمان امور مالیاتی بود و مالیات آن را نیز سازمان دریافت میکند.

محمد، ولی با اشاره به مطلبی که در روز‌های اخیر از زبان معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در رسانه‌ها شنیده شده بود که گفته بود اگر کسی بخواهد بالای تعداد مشخصی سکه خریداری کند، باید مالیات مازاد آن را بپردازد، عنوان کرد: دلیل این دستورالعمل به منظور جلوگیری از پولشویی است که به بیشتر اصناف کشور من جمله صنف طلا و جواهر به دلیل قیمت بالای آن، داده شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اضافه کرد: اگر طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده از طرف سازمان امور مالیاتی، مالیات بر سکه اخذ شود، طبیعتا ممکن است درصدی در بحث قیمت و تقاضا اثر گذار باشد.

ابراهیم محمد، ولی اذعان کرد: همچنین بنا شده است که اگر کسی بالای ۱۵ میلیون تومان طلا یا سکه خریداری کند، باید هویت خریدار مشخص شود که اگر ایرادی وجود داشت، سازمان‌های مربوطه بتوانند آن را رصد کنند.

وی ادامه داد: به دلیل این که مواردی پیش آمده بود، ما به همکارانمان در این صنف اعلام کردیم که در صورت فروش بالای ۱۵ میلیون تومان از مصنوع طلا و سکه، حتما هویت خریدار که شامل کارت ملی خریدار میشود را دریافت کرده و تا ۵ سال نگهداری شود تا مشکلی وجود نداشته باشد. ممکن است این موضوع را مربوط به بحث مالیات بدانند، اما این طور نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار