کد خبر: 1016438
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
شهردار سنندج گفت: با هدف ارائه خدمات مطلوب به مناطق حاشیه ای بویژه نواحی منفصل شهری با برنامه ریزی صورت گرفته چندین پروژه عمرانی و رفاهی با مشارکت سپاه و شهرداری سنندج اجرا می شود.

 حشمت اله صیدی صبح امروز در نشست با فرمانده سپاه ناحیه سنندج، که با هدف هماهنگی برای اجرای پروژه ها و برنامه های مختلف در مناطق حاشیه شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: طی دو سال اخیر با انجام فعالیت‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی شاهد رضایت نسبی شهروندان از مجموعه شهرداری بوده‌ایم.

شهردار سنندج عنوان کرد: برقراری عدالت نسبی، برخورداری از خدمات رفاهی و زیرساخت‌های عمرانی در سطح شهر و ارائه خدمات ویژه به مناطق حاشیه‌ای؛ همواره در اولویت فعالیت‌های این شهرداری بوده و هست.

صیدی گفت: طی دو سال اخیر پروژه‌های خوبی در نواحی منفصل شهری صورت گرفته است و امسال که در سال پایانی خدمت رسانی به شهروندان سنندجی هستیم باید به نواحی منفصل شهری و مناطق حاشیه‌ای به دلیل مشکلات فراوان این مناطق توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در ناحیه منفصل شهری نایسر و جمعیت زیاد آن، این ناحیه یکی از اصلی ترین مناطق در حاشیه شهر سنندج است که طی سال گذشته با همکاری دستگاههای اجرایی اقدامات مناسبی به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و کوتاه کردن دست دلالان که با جان و مال مردم بازی می کنند صورت گرفته است.

شهردار سنندج اضافه کرد: رفع مشکلات در نواحی منفصل و شهرکها و مناطق حاشیه‌ای کم برخوردار نیازمند همکاری تمام دستگاهها است.

صیدی گفت: با هدف ارائه خدمات مطلوب به مناطق حاشیه ای بویژه نواحی منفصل شهری  با برنامه ریزی صورت گرفته چندین پروژه عمرانی و رفاهی با مشارکت سپاه و این شهرداری اجرا خواهد شد.

گفتنی است؛ حاشیه‌نشینی در برخی مناطق کردستان از اوایل دهه هفتاد آغاز شد، پدیده‌ای که به سرعت شکل گرفت و موجب ایجاد نواحی منفصل شهری مانند نایسر، ننله، فرجه و حسن‌آباد در سنندج و ۳۴ محله مشابه در سایر شهرهای بزرگ این استان شد.

خبرگزاری فارس در 15 تیرماه امسال با ورود به مشکلات نایسر در قالب گزارشی با عنوان «حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن/ سکونت 50 درصد جمعیت کردستان در حاشیه+فیلم و عکس» به بیان مشکلات این منطقه پرداخت.

آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا نیز طی ماه های گذشته بر رفع مشکلات این منطقه تاکید و قرار است برنامه هایی مختلفی در راستای رفع مشکلات این نقطه از شهر که به لحاظ جمعیتی و سیل مشکلات وضعیت بسیار بحرانی دارد اقدامات اساسی انجام گیرد.

سردارسیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس نیز طی ماه اخیر بازدید از این منطقه حاشیه داشت و در جریان این بازدید دستورات لازم را برای رفع برخی از مشکلات آن دادند.

خبرگزاری فارس کردستان تا منتج به نتیجه شدن این وعده ها و رفع مشکلات مردم حاشیه نشین نایسر پیگیری های خود را ادامه خواهد داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر