کد خبر: 1016408
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
شهردار اصفهان:
دکترقدرت اله نوروزی در مورد قرارداد شهرداری برای خرید اتوبوس‌های جدید شهری گفت: زمانی که ما به شهرداری آمدیم، مدیران قبل از ما نتوانسته بودند پول خرید ۱۳۷ دستگاه اتوبوس را پرداخت کنند. برای خرید این اتوبوس‌ها باید ۱۳۷ میلیارد تومان پول پرداخت می‌شد، اما فقط ۲۰ میلیارد پرداخت شده بود و در حالیکه قرار بود این قرارداد به هم بخورد، با گفتگو توانستیم ۸۰ اتوبوس را به شهر اصفهان بیاوریم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،شهردار اصفهان در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی به سر می بریم و ماه محرم از فردا شروع می شود و

متاسفانه نمی توان مثل گذشته شور و هیجان را در تکیه ها و مساجد شاهد بود، چراکه مقام معظم رهبری هم اعلام کردند به مصوبات ستاد کرونا توجه شود، اظهار کرد: بر اساس همین امر لایحه ای را آماده کردیم و هفته آینده به شورا ارایه می دهیم که بر اساس آن 500 میلیون تومان اقلام بهداشتی مرتبط با رعایت پروتکل های بهداشتی خریداری و به هیئت ها، کمک شود.    

وی با بیان اینکه امسال اجازه نداریم، مجوز ایستگاه چایخانه صلواتی دهیم، گفت: همچنین اتوبوس ها نمی تواند برای جابجایی مردم در خدمت هیئت های مذهبی قرار گیرد. 

شهردار اصفهان با اشاره به هفته دولت و هفته دفاع مقدس، گفت: تا پایان سال، اصفهان پر از تحول در زمینه بهره برداری از دسترنج سه ساله شهرداری خواهد بود که یکی از این اقدامات ورود 80 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی بود.

وی افزود: زمانی که ما به شهرداری آمدیم، مدیران قبل از ما نتوانسته بودند پول این اتوبوس ها را پرداخت کنند؛ برای خرید این اتوبوس ها باید 137 میلیارد تومان پول پرداخت می شد اما فقط 20 میلیارد پرداخت شده بود و در حالیکه قرار بود این قرارداد به هم بخورد، با گفت و گو توانستیم 80 اتوبوس را به شهر اصفهان بیاوریم. 

نوروزی اظهار کرد: ما در آن زمان با مشکلات مالی متعدد روبرو بودیم و باید موضوعات را حل می کردیم اما با سرعت بر مشکلات غلبه کردیم.

بازگرداندن شرکت سازنده اتوبوس از موضع فسخ قرارداد به تحویل اتوبوس ها

وی افزود: برای حل مشکلات شهرداری با شرکت طرف قرارداد، طی دو مرحله 5 میلیارد و 12 میلیارد تومان به شرکت پرداخت شد و در بخش دیگر 40 میلیارد تومان زمین در اختیار شرکت قرار گرفت اما باز هم طرف قرارداد ما به دلیل عدم تعهد شهرداری در زمان مقرر قانونا حق فسخ قرارداد را داشت؛ در همین زمان تصمیم به سفر به سمنان و مذاکره با شرکت طرف قرارداد گرفتیم. 

شهردار اصفهان تصریح کرد: همچنین تصمیم برای خرید 350 اتوبوس هم در دوره های قبلی بود که هیچ وجهی بابت آن به شرکت مقابل پرداخت نشده بود و شرکت می خواست اتوبوس ها را پس بگیرد و با قدرت دنبال فسخ قرارداد بود چراکه تعهد و توافق عمل دو جانبه است.     

وی افزود: در نهایت با پیگیری، قرارداد خرید 100 دستگاه اتوبوس منعقد شد که 80 دستگاه آن را به شهر اصفهان آوردیم. 

نوروزی تصریح کرد: این کار مسیر را برای یک کار بزرگ باز می کند به طوریکه دیروز در جلسه کلانشهرها از ما پرسیدند اصفهان چگونه توانسته اوراق مشارکت خرید اتوبوس را در کشور دریافت کند.

10 ایستگاه پمپ گاز سی ان جی شهر اصفهان استانداردسازی شد

وی در مورد انتقاد یکی از شهروندان در خصوص تعطیلی پمپ های گاز خودروها که باعث سختی کار تاکسی ها شده است، اظهار کرد: در سال 85 دستورالعملی برای استانداردسازی پمپ های سی ان جی در اصفهان ابلاغ شده است. با توجه به اینکه در سال 89، 13 ایستگاه پمپ سی ان جی راه اندازی اما ایمن سازی رعایت نشده بود، در سال 96 تصمیم به استانداردسازی هشت ایستگاه گرفتیم.

شهردار اصفهان افزود: در دی ماه 98 هم اقدامات برای استانداردسازی را شروع کردیم که افزایش قیمت بنزین گرایش به این پمپ ها را زیاد کرد و باید ضریب اطمینان را افزایش می دادیم از همین رو در یک ماه گذشته تمرکز بر استانداردسازی قوت گرفت و پمپ های ردانی پور و همدانیان از دو روز پیش با استانداردسازی دوباره راه اندازی شد و پمپ های گلستان و شفق هم اگر اداره کل استاندارد تاییدیه را بدهد تا دو هفته آینده راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: از اداره کل استاندارد می خواهیم تکلیف یک پمپ باقی مانده دیگر را هم روشن کند.

نوروزی با اشاره به سوال یکی از شهروندان در مورد پیاده روسازی و تامین روشنایی خیابان میثم در منطقه 10 اصفهان اظهار کرد: خیابان میثم در زمان احداث به دلیل اینکه یک خیابان جدید بود و هنوز ساختمان ها شکل نگرفته بودند، پیاده روها مورد آسیب واقع شد و در بودجه امسال رقم مورد نیاز پیش بینی و خرابی ها تعمیر شد.

وی در مورد سوال یکی از شهروندان مبنی بر اتصال خیابان مفتح به اتوبان افزود: طول این خیابان 900 متر است که 500 متر آن اجرا شده است و به دلیل اینکه مسیر باقی مانده سر راه زمین های کشاورزی است، شورای ترافیک اجازه دسترسی به خیابان را نمی دهد.

طرح محدوده ترافیک با رعایت حق ساکنان جایگزین طرح های فعلی می شود

شهردار اصفهان در مورد درخواست یکی از ساکنان خیابان استانداری برای درنظر گرفتن تسهیلاتی برای ساکنان محدوده طرح ترافیک، اظهار کرد: هرچه تمرکز دوربین ها و کنترل ها بیشتر شود نفع عمومی را به دنبال دارد و مردم هم سود می برند؛ اجرای طرح زوج و فرد مربوط به حلقه اول ترافیکی شهر است و محدوده مرکزی را شامل می شود که با اجرای طرح محدوده ترافیک به جای طرح های قبلی، برای ساکنان این محدوده تخفیف 80 تا 90 درصدی در نظر گرفتیم تا مشمول پرداخت هزینه مربوط به طرح نشوند و مشکل حل شود. 

وی در مورد ساماندهی وضعیت واحدهای تجاری میدان امام علی(ع) نیز که دچار رکود شده است و مورد سوال یکی از شهروندان بود، گفت: یکی از موضوعاتی که پیچیدگی های خاص خود را دارد و از ابتدا به عنوان یک پروژه ملی مطرح شده است، طرح میدان امام علی (ع) است، از سوی دیگر برای هر کاری در شهر که با آزادسازی املاک مواجه ایم باید رضایت اولیه مردم وجود داشته باشد تا با مشکل در روند کار مواجه نشویم.

نوروزی افزود: ما از ابتدای کار که وارد این طرح شدیم متوجه شدیم این طرح دچار تحریم مردمی است. از همین رو به محل پروژه رفتیم و کمیته مردمی تشکیل دادیم که برخی موضوعات به شکل تعاملی و گام به گام حل شد.

400 واحد تجاری در شرق میدان امام علی آزادسازی می شود

وی با اشاره به تبدیل پارکینگ پایین میدان به بخش تجاری و شعبه فروشگاه رفاه، ادامه داد: این کار، فضا را تغییر داده است و به محل تجاری فعال برای تامین نیازهای مردم تبدیل شده است. در مورد میدان امام علی هم بحث کردیم تا برنامه هایی به ویژه شب ها برگزار شود تا میدان پررونق باشد؛ در همین زمینه جمعه بازار کتاب هم از فردا در این میدان راه اندازی می شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر بازار کمرزرین که در دست ساخت است، به طور کامل احداث شود در قسمت شرقی میدان 400 واحد تجاری آزاد می شود.

وی بیان کرد: طرح اولیه ای که در میدان قرار است اجرا شود، در صورت تحقق، سایت های مختلفی دارد و تا شعاع زیادی باید آزادسازی شود که این کار یک امر تدریجی است و نیاز به حمایت دولت دارد.

زیباسازی ایستگاه های خط اول مترو اصفهان

نوروزی در مورد سوال یکی از شهروندان در مورد زیباسازی چهارباغ بالا و پایین و اجرای آبنماهای شهر اصفهان تصریح کرد: خیابان های چهارباغ بالا، عباسی و پایین هرکدام هویت جدا دارند؛ در خیابان چهارباغ عباسی اگر یک کاشی هم بخواهیم کار بگذاریم باید طبق نظر میراث فرهنگی باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه خیابان چهارباغ پایین، یکی از سرمایه های بزرگ شهر است، اظهار کرد: یکی از طرح های ما در راستای زیباسازی شهر اصفهان، این است که از ایستگاه متروی عاشق آباد تا صفه تمام زوایدی که برای مترو کار گذاشته شده و نمای زیبایی ندارد، تبدیل به یک وجود زیبا و قابل استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر