کد خبر: 1016357
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
استاندار مرکزی
استاندار مرکزی گفت: برگزاری کنگره شهدا نقش موثر این استان در جنگ تحمیلی را برای عموم جامعه به خصوص نسل جوان به خوبی تشرح و تبیین کرد.

استاندار مرکزی گفت: برگزاری کنگره شهدا نقش موثر این استان در جنگ تحمیلی را برای عموم جامعه به خصوص نسل جوان به خوبی تشرح و تبیین کرد.

سید «علی آقازاده»  در دیدار با جمعی از اعضای ستاد کنگره شهدای استان به مناسبت سالگرد شروع فعالیت کنگره شهدای استان در فضای مجازی افزود: براساس اظهار نظر میهمانان خارج از استان در اجلاسیه‌های مختلف کنگره، این اقدام بزرگ فرهنگی متمایزتر و شاخص‌تر از سایر کنگره ها بوده است.

وی ادامه داد: شاخص هایی همچون حضور قابل توجه مردم ، خدمات و اقدامات در ذیل کنگره و انبوهی از فعالیت های فرهنگی یک امتیاز ویژه به کنگره شهدای استان مرکزی داد و آن را به برتری ویژه رساند.

استان مرکزی بیان کرد: در زمان برگزاری کنگره که با برگزاری بیش از یک هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی و ۱۶ اجلاسیه تخصصی همراه بود، اهدافی که در آن مقطع زمانی مدنظر بود، محقق شد.

آقازاده گفت: شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای استان از همان ابتدای کار با هدایت‌ها و رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه در استان و تلاش‌های عملیاتی فرمانده سپاه روح‌الله و دیگر اعضاء همراه بود و تعیین سیاست‌های کلی در شورای سیاست گذاری کنگره همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بعد از دیدار بسیار خوبی که اعضای ستاد کنگره با مقام معظم رهبری داشتند، اهداف بسیار بزرگ دیگری در شورای سیاست‌گذاری تدوین شد و امروز همه اعضاء در کنار مردم انقلابی و شهید پرور استان مرکزی به دنبال تحقق سیاست ها و اهداف مدنظر هستند.

استاندار مرکزی گفت: یکی از پایه‌های اصلی در برنامه های کنگره تاثیرگذاری بر روی جوانان جامعه بود که خوشبختانه امروز همان مخاطبین جوان ما خودشان یک شهید سلیمانی هستند و هرکدام راه شهید سلیمانی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی را با قوت ادامه می دهند و این به برکت تفکر ارزشمندی است که کنگره شهدای استان در جامعه پی‌ریزی کرده است.

آقازاده افزود: یکی از برکاتی که کنگره شهدای استان در جامعه داشت تاثیر آن در بهبود فضای فرهنگی و اجتماعی بود که بسیاری از آسیب های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد و توانست آنها را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از دستاوردهای ارزشمند کنگره شهدا که می توان به خوبی به آن اشاره کرد و آن را برای آیندگان بسیار موثر دانست کسب تجربه‌های بسیار خوبی است که در طی این چند سال ایجاد شده و این تجربیات می‌تواند در کنگره بعدی استان و حتی برای استان های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: در طول برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی یک همدلی و وحدت بی نظیر میان دستگاه های استان وجود دااشت که البته نقش فرمانده سپاه روح‌الله  در این راستا بسیار موثر بود و بسیجیان و پرسنل سپاه نیز نقش آفرینی بسیار خوبی داشتند.

آقازاده اضافه کرد: سازماندهی و تشکیل کار گروه‌ها و کمیته‌ها در کنگره شهدا یک اقدام هوشمندانه بود که خوشبختانه امروز شاهد ادامه فعالیت‌های آنها هستیم و ایم کار مهم همچنان ادامه دارد.

وی توضیح داد: یکی از فعالیت‌های در ذیل کنگره که با همت بسیج سازندگی و جهادگران اتفاق افتاد نهضت خدمت‌رسانی و محرومیت زدایی در استان بود که خدمات بسیار خوبی به آحاد مردم ارائه شد و حتی امروز شاهد ادامه این فعالیت‌ها در قالب رزمایش‌های خدمت رسانی هستیم که بسیار قابل تقدیر است.

استاندار مرکزی عنوان کرد:هدف گذاری ساخت یک هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در راستای فرهنگ خدمت‌رسانی کنگره شهدای استان مرکزی در حال انجام است که از این تعداد ۵۰۰ واحد آن برای ایتام است.

آقازاده گفت: در راستای تقویت فرهنگ ازدواج آسان و کمک به زوج‌های جوان جهیزیه‌هایی در نظر گرفته شده که در مراحل چندگانه در اختیار آنان قرار می‌گیرد که یک مرحله ۱۵۰ فقره آن در دهه ولایت تقدیم زوج ها شد و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

وی افزود: همچنین سال گذشته تنها در یک مرحله ۶۲۰ جهیزیه همزمان با برگزاری کنگره شهدای استان در اختیار زوج ها قرار گرفت که تعداد آن تا پایان سال به حدود یک هزار جهیزیه رسید و امسال هم اینکار ادامه‌دار خواهد بود و اینها همه در راستای گرامیداشت یاد و خاطر امام بزرگوار و ۶ هزار و ۲۰۰  شهید والامقام استان انجام می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: امروز هم با توجه به شرایطی که به واسطه کرونا ایجاد شده تهیه بسته‌های معیشتی و کمک به افراد آسیب دیده از کرونا در قالب رزمایش های کمک مومنانه و همدلی انجام می‌شود.

آقازاده بیان کرد: ادامه فعالیت کانال‌های کنگره شهدا در فضای مجازی یک اقدام بسیار خوب و موثر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه ارزشمند کنگره شهدای استان مرکزی است که جا دارد از زحمات کلیه کسانی که این امر مهم را انجام می‌دهند، تقدیر شود.

وی تاکید کرد: محتوای کانال‌های کنگره شهدا در فضای مجازی بسیار ارزشمند است و این مهم باید روز به روز تقویت شود و جدای از اینکه در سطح استانی بپردازد به ابعاد ملی هم توجه داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار