کد خبر: 1016320
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
مرحله نیمه نهایی جام حذفی روز چهارشنبه برگزار خواهد شد و چهار تیم پرسپولیس، استقلال، نفت مسجد سلیمان و تراکتور با انگیزه‌های متفاوت ولی با هدفی یکسان یعنی قهرمانی در این رقابت‌ها، پا به این مرحله می‌گذارند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تمامی نگاه‌ها پس از پایان لیگ برتر با چهارمین قهرمانی پرسپولیس به رقابت‌های جام حذفی است. البته پیش از این سابقه داشته که فینال جام حذفی پس از پایان لیگ برتر برگزار شود اما تفاوتی که امسال دارد، برگزاری مرحله نیمه نهایی و فینال پس از رقابت‌های لیگ برتر است. این موضوع باعث شده که سوای افتخار قهرمانی در جام حذفی، تیم‌های تراکتور و نفت مسجد سلیمان که از طریق لیگ برتر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب نکردند به شدت به دنبال رسیدن به سهمیه آسیایی از طریق جام حذفی باشند. در هر صورت نیمه‌نهایی جام حذفی قرار است چهارشنبه این هفته با برگزاری داربی استقلال و پرسپولیس و دیدار تراکتور و نفت مسجد سلیمان برگزار شود تا تکلیف فینالیست‌های این رقابت‌ مشخص شود.

پرسپولیس

سرخ‌پوشان پایتخت پس از مسجل کردن قهرمانی چهارمشان در لیگ برتر با افت نسبی مواجه شدند، به طوری که در چهار دیدار پایانی در لیگ برتر مقابل نساجی و گل‌گهر متوقف شدند، برابر ذوب‌آهن شکست خوردند و تنها توانستند سایپا را در هفته پایانی شکست دهند. البته می‌توان این افت نسبی را به پای روشن شدن تکلیف این تیم در لیگ برتر گذاشت و قطعا یحیی گل‌محمدی و دستیارانش برنامه ویژه‌ای برای جام حذفی و تقابل حساس و حیثیتی مقابل استقلال دارند تا بتوانند رکورد فصل پیش برانکو در کسب دوگانه (قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی) را تکرار کنند.

پرسپولیس برای این دیدار تمام بازیکنانش را در اختیار دارد و تنها وضعیت احمد نوراللهی مشخص نیست. البته به نظر می‌رسد با توجه به صحبت‌های پزشک پرسپولیس، این بازیکن مشکلی برای حضور در داربی روز چهارشنبه نداشته باشد. شاگردان گل‌محمدی امسال دوبار به مصاف استقلال رفتند که یک پیروزی و یک تساوی حاصل آن بوده است.

استقلال

شاگردان فرهاد مجیدی در ۱۰ بازی آخرشان (۹ بازی در لیگ برتر و یک دیدار در جام حذفی) بدون شکست بوده‌اند. البته شکست‌ناپذیری در این ۱۰ دیدار به معنای کسب نتایجی که هواداران استقلال از تیمشان توقع دارند نبوده و آبی‌پوشان در پنج دیدار به تساوی رسیدند و پنج دیدار را برده‌اند. همین مسئله باعث شد که ضمن به اما و اگر کشانده شدن نایب قهرمانی این تیم به هفته‌های پایانی، پرسپولیس هم زودتر به قهرمانی لیگ برتر برسد.

مشکل اصلی استقلالی‌ها برای دیدار چهارشنبه مقابل پرسپولیس، وضعیت مبهم علی کریمی و روزبه چشمی به عنوان دو بازیکن تاثیرگذار این تیم است. طبق صحبت‌های دکتر ستوده، پزشک استقلال، این دو بازیکن در حال گذراندن مراحل درمانی‌شان هستند و هنوز تکلیفشان برای بازی با پرسپولیس مشخص نیست.

در این بین قرار بود که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای تعویق داربی حذفی به سازمان لیگ درخواست دهند اما در نهایت فقط استقلالی‌ها درخواست دادند. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در استوری اینستاگرامی که جمعه شب منتشر کرد، درباره تعویق داربی روز چهارشنبه نوشت: بنا به دلایلی تعویق بازی پیشنهاد شد ولی به دلایل دیگر دربی انجام خواهد شد.

در هر صورت سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد که به دلیل حضور سرخابی‌ها در تاریخ ۲۴ شهریور در لیگ قهرمانان آسیا نمی‌تواند نیمه نهایی جام حذفی را به تعویق بیندازد و به همین دلیل تعویق این دیدار منتفی به نظر می‌رسد.

استقلال با نایب قهرمانی در لیگ برتر توانست سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند اما می‌داند که با قهرمانی در جام حذفی می‌تواند ضمن راضی کردن نسبی هوادارانش، سهمیه مرحله گروهی آسیا را هم به دست بیاورد. البته راه دیگر هم برای کسب سهمیه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای استقلالی‌ها وجود دارد که برای آن‌ها بسیار تلخ است و آن، قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی است که قطعا به مذاق هواداران این تیم خوش نمی‌آید.

نفت مسجد سلیمان

مسجد سلیمانی‌ها باوجود کسب نتایج ضعیف در نیم فصل دوم و تنها سه پیروزی تا الان بهترین نتیجه تاریخشان را کسب کردند. آن‌ها توانستند لیگ را در رده هشتم به پایان برسانند و برای اولین بار به نیمه نهایی جام حذفی برسند. با این حال پس از بازی با پارس جنوبی و پایان لیگ برتر، بازیکنان این تیم به شهرهایشان بازگشتند و اعلام کردند که به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان، مقابل تراکتور در نیمه نهایی جام حذفی به میدان نمی‌روند. ضمن این که مهدی تارتار، سرمربی این تیم هم پس از بازی با پارس جنوبی از جمع این تیم خداحافظی کرد.

با این حال باشگاه نفت مسجد سلیمان روز شنبه اعلام کرد که مقابل تراکتور به میدان می‌روند و مهدی تارتار هم روی نیمکت این تیم می‌نشیند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که مسجد سلیمانی‌ها با حواشی زیادی که برای دیدار با تراکتور دارند، چه نتیجه‌ای در نیمه نهایی جام حذفی کسب می‌کنند. البته قطعا اعضای این تیم می‌دانند که حتی با صعود به فینال جام حذفی می‌توانند خودشان را تا سال‌ها در یاد مردم مسجد سلیمان ماندگار کنند.

تراکتور

تیم زنوزی امسال هم با وجود هزینه‌های هنگفتی که برایش شد نتوانست از طریق لیگ برتر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند و پشت سر فولاد در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفت. با این حال ساکت الهامی و ستارگانش هنوز ناامید نشده‌اند و می‌دانند که تنها با شکست دادن نفت مسجد سلیمان و صعود به فینال جام حذفی می‌توانند سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. البته قطعا مالک متمول تراکتور و هواداران این تیم توقعی جز قهرمانی در جام حذفی از تیم‌شان ندارند و نمی‌خواهند قرمزپوشان تبریزی همانند هفته پایانی لیگ برتر که سهمیه آسیایی را به فولاد دادند، سهمیه آسیایی جام حذفی را هم در قدم آخر از دست بدهند.

نکته نگران کننده برای تبریزی‌ها افت شدید این تیم پس از بازگشت از تعطیلی کرونا است به طوری که آن‌ها در ۱۰ دیدار تنها سه پیروزی به دست آورده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار