کد خبر: 1016286
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
تمرین امداد و نجات دریایی با شرکت تیم های هلال احمر و مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری اسکو و سایر دستگاه های امدادی در محدوده پل شهید کلانتری دریاچه ارومیه برگزار شد.

در این حرکت تمرینی با فرض گرفتاری ۲ نفر از هموطنان در دریاچه ارومیه با اعلام نیروی پلیس راهور  بلافاصله تیم های امدادی از هلال احمر و نیروی انتظامی با قایق به محل حادثه اعزام شدند و از طرفی نیروهای اورژانس و آتش نشانی در ساحل دریاچه استقرار یافتند .

تیم های اعزامی ضمن جستجوی دریاچه در نهایت مصدومین را در ۵ کیلومتری ساحل مشرف به پل شهید کلانتری یافتند .

نجاتگران با رها سازی مصدومان اقدام به انجام کمک های اولیه و احیای قلبی و ریوی کرده و بعد از تثبیت وضعیتشان آنان را به ساحل منتقل کرده و در ساحل با استفاده از خودروی آرگوی هلال احمر  به آمبولانس اورژانس تحویل داده و جهت ادامه درمان به نزدیکترین مرکز درمانی اعزام کردند .

در این تمرین که با محوریت جمعیت هلال احمر برگزارگردید تیم هایی از معاونت امداد و نجات هلال احمر استان، مدیریت بحران استان، فرمانداری اسکو ، بخشداری مرکزی بخشداری  ایلخچی، نیروی انتظامی ،تیم امدادی پایگاه امداد جاده ای گمیچی و هلال احمر اسکو، سپاه، آتش نشانی، اورژانس، دهیاری های  گمیچی و آق گنبد و سرای ، محیط زیست، راه و شهرسازی و شهرداری سهند و شهرداری ایلخچی و پلیس راهور مشارکت داشتند .

محمد باقر هنربر مدیر کل مدریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در پایان این حرکت تمرینی هدف از برگزاری آن را افزایش و ارتقای سطح آمادگی نیروها و تیم های امدادی و ارزیابی نیروها در مواجهه با حوادث غرق شدگی که در سطح استان اتفاق می افتد عنوان کرد و افزود : با توجه به اینکه شنا کردن درسدها کاملا متفاوت با شنا کردن در  استخرهای سرپوشیده  است متاسفانه  به همین علت در استان آذربایجان شرقی در سال جاری ۱۶ نفر از هموطنان در اثر شنا در سدها و دریاچه ارومیه جان خود را از دست داده اند و بالغ بر ۳۵نفر نیز توسط نیروهای امدادی از چنگال گردابهای مرگبار نجات یافته اند .

تراز آب دریاچه ارومیه در ۲ سال اخیر در سایه بارندگی های خوب و نیز اقدامات ستاد احیا، بالا آمده و مردم که همچنان با تصور خشکی سال های قبل دریاچه، به سواحل و یا داخل محدوده آبی آن وارد می شوند، دچار مشکل می شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر