کد خبر: 1016133
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۲ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۴۶۵ نفر رسیده و مرگ ۷۹۷ هزار و ۱۱۷ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. همچنین بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۵ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۶۹۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.
 
در میان شش میلیون و ۵۴۷ هزار و ۶۵۴ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۴۸۵ هزار و ۸۰۶ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۸۴۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
 
همچنین از ۱۶ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۱۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۵ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۶۹۴ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۹۷ هزار و ۱۱۷ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
 
آمریکا با بیش از ۵.۷ میلیون مبتلا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
 
در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.
 
همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.
 
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:
 
 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۷۴۶ هزار و ۲۴۲ مبتلا، ۱۷۷ هزار و ۴۲۴ قربانی
 
 ۲. برزیل سه میلیون و ۵۰۵ هزار و ۹۷ مبتلا، ۱۱۲ هزار و ۴۲۳ قربانی
 
۳. هند دو میلیون و ۹۰۵ هزار و ۸۲۳ مبتلا، ۵۴ هزار و ۹۷۵ قربانی
 
 ۴. روسیه ۹۴۲ هزار و ۱۰۶ مبتلا،  ۱۶ هزار و ۹۹ قربانی
 
 ۵. آفریقای جنوبی ۵۹۹ هزار و ۹۴۰ مبتلا، ۱۲ هزار و ۶۱۸ قربانی
 
 ۶. پرو ۵۶۷ هزار و ۵۹ مبتلا، ۲۶ هزار و ۶۵۸ قربانی
 
 ۷. مکزیک ۵۴۳ هزار و ۸۰۶ مبتلا، ۵۹ هزار و ۱۰۶ قربانی
 
۸. کلمبیا ۵۱۳ هزار و ۷۱۹ مبتلا، ۱۶ هزار و ۱۸۳ قربانی
 
۹. اسپانیا ۴۰۴ هزار و ۲۲۹ مبتلا، ۲۸ هزار و ۸۱۳ قربانی
 
۱۰. شیلی ۳۹۱ هزار و ۸۴۹ مبتلا، ۱۰ هزار و ۶۷۱ قربانی)
 
پس از آن ایران با ۳۵۲ هزار و ۵۵۸ مبتلا و ۲۰ هزار و ۲۶۴ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.
 
سپس کشورهای انگلیس با ۳۲۲ هزار و ۲۸۰ مبتلا، آرژانتین با ۳۲۰ هزار و ۸۸۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۰۳ هزار و ۹۷۳ مبتلا، پاکستان با ۲۹۱ هزار و ۵۸۸ مبتلا، بنگلادش با ۲۸۷ هزار و ۹۵۹ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۶ هزار و ۱۱۸ مبتلا، ترکیه با ۲۵۴ هزار و ۵۲۰ مبتلا، آلمان با ۲۳۱ هزار و ۲۸۴ مبتلا، فرانسه با ۲۲۹ هزار و ۸۱۴ مبتلا، عراق با ۱۹۲ هزار و ۷۹۷ مبتلا، فیلیپین با ۱۷۸ هزار و ۲۲ مبتلا، اندونزی با ۱۴۷ هزار و ۲۱۱ مبتلا، کانادا با ۱۲۳ هزار و ۸۷۳ مبتلا، قطر با ۱۱۶ هزار و ۲۲۴، بولیوی با ۱۰۶ هزار و ۶۵ مبتلا، اکوادور با ۱۰۵ هزار و ۵۰۸ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۴ هزار و ۷۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ را در آمارهای ملی خود گزارش کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار