کد خبر: 1016045
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شان فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش در تعلیم نسل های آینده کشور، اظهار کرد: وقتی دانش آموزی به چشم خود مشاهده کند مدیر مدرسه قانون اساسی و مقررات موجود را زیر پا گذاشته و اقدام به اخذ پول ناحق می کند، بدون تردید آینده کشور با خطر مواجه شده و روند توسعه ای دچار نقصان می شود.

محمدرضا پورمحمدی  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، افزود: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی از مدت ها قبل ماموریت یافته است تا با بررسی میدانی تمام مدارس دولتی، وضعیت گرفتن پول از اولیای دانش آموزان را رصد کرده و با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: اینکه از سوی تعدادی از مدیران دلیل اخذ پول از اولیا تامین منابع مورد نیاز برای هزینه های آب و برق و سایر موارد اعلام می شود به هیچ عنوان صحیح نبوده و این مسایل دور از شان و منزلت آموزش و پرورش است.

پورمحمدی ضمن هشدار به مدیران مدارس در خصوص گرفتن پول از اولیا، از آموزش و پرورش و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی خواست با دقت و حساسیت ویژه ای موضوع را پیگیری کرده و با موارد غیر قانونی به شدت برخورد کنند.

رییس شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور، پوشش تحصیلی استان را ۹۴ درصد اعلام و اضافه کرد: آموزش و پرورش باید تلاش های خود برای رساندن این آمار به ۱۰۰ درصد انجام دهد تا هیچ واجد شرایط تحصیل در مدارس از رفتن به مدرسه باز نماند.

پورمحمدی ادامه داد: همزمان با بازگشایی مدارس باید تمام مدارس آماده پذیرش دانش آموزان با توجه به وضعیت کرونایی در شهرها و محلات مختلف باشند و در همان روز کتاب های درسی در دسترس دانش آموزان قرار بگیرد.

وی شرایط موجود کرونایی در کشور و استان را حساس خواند و گفت: در این شرایط شاید وضع قرمز، زرد و سفید در مراکز شهری و مناطق روستایی در حال تغییر باشد که باید در این رابطه آموزش و پرورش آمادگی لازم و کافی برای ایجاد تغییر وضعیت را در خود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نحوه آماده سازی مدارس استان برای بازگشایی سال تحصیلی جدید، گفت: تعداد ۸ هزار و ۹۰۰ مدرسه دولتی و غیردولتی در سطح استان پذیرای ۷۵۰ هزار دانش آموز از روز ۱۵ شهریور ماه خواهند بود.

جعفر پاشایی با بیان اینکه شرایط کرونایی اولیای دانش آموزان را با نگرانی های مختلفی مواجه کرده است، افزود: این نگرانی ها با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس بیشتر می شود به گونه ای که استقبال از نام نویسی در مدارس پیش دبستانی بسیار کمتر است.

به گفته وی، فراوانی ثبت نام نوآموزان در  پیش دبستانی های آذربایجان شرقی تنها ۵ درصد است که این رقم نسبت به میانگین کشوری ۱ درصد بیشتر است.

پاشایی با ابراز اطمینان به اولیای دانش آموزان به جهت رعایت مقررات ابلاغی ستاد کرونا و نیز پروتکل های بهداشتی در تمام مدارس آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در این راستا از ۲ ماه قبل تمام اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای از بین بردن دغدغه های اولیای گرامی انجام شده است و تمام مدارس به لحاظ بهداشتی آماده پذیرش دانش آموزان در مقاطع مختلف می باشند.

وی اضافه کرد: تمام شهرها و روستاهای استان نیز با احصای کامل تعداد دانش آموزان و امکانات موجود، خود را برای وضعیت سفید، زرد و قرمز به منظور آغاز سال تحصیلی جدید آماده کرده اند و برای تغییر وضعیت های غیر مترقبه نیز آمادگی کامل وجود دارد.

پاشایی با اشاره به شرایط تحصیل در وضعیت زرد، گفت: در این حالت که نیمه حضوری خواهد بود دانش آموزان ابتدایی ملزم به حضور زوج و فرد در کلاس های درس به مدت ۲ تا ۳ روز در هفته هستند و بقیه روزهای هفته از طریق سامانه شاد، کتاب و درسنامه ها و نیز رسانه ملی آموزش خواهند دید و در مقطع متوسطه اول و دوم نیز ۲ روز در هفته حضوری و بقیه روزها غیرحضوری ادامه تحصیل خواهند داد.

وی افزود: در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم به شورای مدارس اختیار داده شده است تا در صورت لزوم روزهای پنجشنبه نیز برنامه های آموزشی داشته باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: در وضعیت قرمز دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلات خود را به صورت غیرحضوری از طریق سامانه شاد پی می گیرند.   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر