کد خبر: 1016035
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
تفاهمنامه سه ساله برای اجرای ۲۴ هزار طرح، با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان با هدف ایجاد اشتغال ۷۴ هزار شغل بین ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری سیستان و بلوچستان منعقد شد.
محسن محمدی
سرویس ایران جوان آنلاین: محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان تفاهمنامه‌ای برای اجرای ۲۴ هزار طرح، با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۷۴ هزار نفر منعقد شد، گفت: این قرارداد سه ساله بوده و معتقدیم با استفاده از ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان به ویژه دریا، شیلات، صید و صیادی و معادن، می‌شود چهار استان کشور را اداره کرد. وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های تفاهمنامه یک‌هزار میلیارد تومانی قبلی این ستاد با استانداری که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برپا شده بود؛ تصریح کرد: حدود دو سال قبل با دعوت استاندار در استان حضور پیدا کردیم تفاهمنامه هزار میلیارد تومانی در بخش اشتغال و زیر بنایی منعقد شد که طی کمتر از دو سال به جای هزار میلیارد تومان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد. مخبر افزود: همچنین قرار بود ۳۰ هزار شغل ایجاد شود، اما در مجموع کاری که انجام شده ۵۶ هزار شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در این سفر هم تفاهمنامه ۴ هزار میلیارد تومانی منعقد می‌شود که ۲۴ هزار طرح با ۷۰ هزار اشتغال را به دنبال خواهد داشت اشتغال در زمینه‌های مختلف مثل مشاغل خرد خانگی که بسیار مؤثر است. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأکید کرد: در فاز اول ۱۰ درصد گوشت کشور از سیستان و بلوچستان تأمین می‌شود و برای فاز دوم این میزان به ۲۵ درصد می‌رسد تا از واردات گوشت جلوگیری شود. در بخش‌های بنگاه‌های متوسط و بزرگ هم تصمیماتی گرفته شده و برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل هم برنامه داریم.

مخبر اظهار کرد: یکی از کار‌های دیگر در این استان، توجه به شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌هاست که با مشارکت دانشگاه قرار بود مرکزی برای این امر تأسیس شود و امروز این مرکز راه افتاده و برخی از ایده‌ها در سطح ملی کاربرد داشته است. مثلاً در بحث کرونا برخی ایده‌ها به‌کار گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه در استان‌های دیگر هم ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از این قبل برنامه‌ها دارد، گفت: سیستان و بلوچستان اولین استان در این زمینه است که کار شروع شده و به دیگر استان‌ها نیز توسعه خواهیم داد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: یکی از کلیدی‌ترین وظایف حکومت اجرای عدالت است، وجه تمایز یک امت حق، عدالت‌خواهی است، نماد عدالت خواهی امام راحل بوده و مقام معظم رهبری (مدظله) نیز ادامه دهنده این مسیر هستند.

به گفته مخبر، ستاد اجرای فرمان امام با هدف ایجاد عدالت آموزشی مدرسه می‌سازد و در زمینه حوادث از جمله کرونا در بخش تجهیزات، تشخیص، درمان و دارو و واکسن اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

در ادامه سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه تاکنون در سیستان وبلوچستان ۱۰ هزار و ۶۵۳ طرح اجرا شده است و امسال نیز اجرای ۷۵۰۰ طرح دیگر را متعهد شده‌ایم، گفت: ۵۰ درصد طرح‌های اجتماع محور انجام شده در این استان در بحث تأمین پروتئین از دام سبک، ۹ درصد در زمینه دام سنگین و هشت درصد در زمینه طیور بوده است. وی ادامه داد: پنج درصد طرح‌های بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان در حوزه دانش‌بنیان و ۹ درصد در حوزه صنایع دستی بوده است. در امور زیربنایی و فرهنگی نیز ۱۵۱۲ طرح با هزینه بیش از هزار میلیارد تومان انجام شده که بخشی از آن مدرسه‌سازی است که در همین راستا مهرماه امسال ۲۰ مدرسه جدید تحویل خواهد شد.

مدنی تأکید کرد: تاکنون ۷۴ مرکز درمانی و مرکز جامع سلامت توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سیستان و بلوچستان افتتاح شده است که بیشترین تعداد در بین استان‌های کشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار