کد خبر: 1015867
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
معاون وزیر بهداشت خبر داد
معاون وزیر بهداشت با اشاره به نزدیک بودن مراسم‌های عزاداری محرم افزود: هرگونه برگزاری مراسم در فضای سربسته مطلقاً ممنوع است و باید بدانیم که کوچک‌ترین غفلت ما باعث اوج‌گیری بیماری خواهد شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در ارتباط اینترنتی که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه طی روز‌های گذشته شاهد رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط هموطنان بوده‌ایم و همین موضوع باعث شده که با شیب نزولی بیماری مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این روند سیر نزولی کاهش پیدا کند اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که جدی گرفتن ویروس و رعایت پروتکل‌ها با کاهش مبتلایان و پایین آمدن آمار مرگ و میر ارتباط مستقیم دارد. زمانی که پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود دو هفته بعد شاهد افزایش تعداد مبتلایان و چند هفته بعد متأسفانه شاهد بالا رفتن آمار مرگ و میر هستیم.

رئیسی با بیان اینکه همچنان در برخی از استان‌ها وضعیت بیماری قرمز گزارش می‌شود اظهار داشت: خوشبختانه در برخی دیگر از شهر‌ها شاهد کاهش روند بستری بیماران هستیم.

وی با اشاره به موضوع برگزاری کنکور سراسری طی روز‌های آینده اظهار داشت: باید به این نکته توجه کنیم که خانواده‌ةا نگرانی از بابت سلامت فرزندان نداشته باشند به دلیل اینکه ۷ هزار نفر از همکاران من وظیفه نظارت بر اجرای پروتکل‌ةای بهداشتی را بر عهده دارند و امیدوارم کنکوری سالم را برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: ایجاد اضطراب و نگرانی در فرزندان باعث خواهد شد که آن‌ها از لحاظ روحی ضعیف شوند و آمادگی لازم را برای شرکت در کنکور نداشته باشند.

معاون وزیر بهداشت توصیه کرد: خانواده‌ها نیز از تجمع پشت در محل برگزاری کنکور خودداری کنند. ما نگرانیم که این موضوع باعث شیوع بیماری کرونا شود.

رئیسی با اشاره به نزدیک بودن مراسم‌های عزاداری محرم افزود: هرگونه برگزاری مراسم در فضای سربسته مطلقاً ممنوع است و باید بدانیم که کوچک‌ترین غفلت ما باعث اوج‌گیری بیماری خواهد شد.

وی توصیه کرد: طرح هر خانه یک حسینیه را باید اجرا کنیم و هموطنان تلاش کنند در منازل خود اقدام به عزاداری کنند و به این نکته توجه کنیم که اگر باعث شویم حتی یک نفر از عاشقان امام حسین (ع) تب کند ما مسؤول هستیم و باید کمک کنیم تا مراسم‌های عزاداری حسینی به بهترین نحو برگزار شود.

رئیسی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن رسیدن فصل پاییز نیز افزود: در فصل پاییز ما شاهد بیماری آنفلوآنزا خواهیم بود که لازم است هموطنان در این فصل بیش از پیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توجه داشته باشند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار