کد خبر: 1015802
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
مراسم کلنگ‌زنی ۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان معلول و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان و فارس برگزار شد.

برنامه‌ای که به صورت ویدیوکنفرانس و با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، رییس سازمان بهزیستی و مدیران هلدینگ‌های راه و شهرسازی، نیرو و صنعت و معدن قرارگاه خاتم الانبیاء و همچنین همراهی آنلاین فرماندهان سپاه این استان‌ها و مسئولین ارشد استانی برگزار شد.
در طول برگزاری این مراسم کلنگ زنی آنلاین، درباره فعالیت‌های مربوط به محرومیت‌زدایی و کمک به مددجویان معلول صحبت شد.
در ابتدا سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: براساس توافقی که با آقای قبادی در سازمان بهزیستی در ابتدای امسال داشتیم، قرار بر این بود که ۱۵۰۰ واحد برای مددجویان معلول و زنان سرپرست خانوار امسال و به صورت یک کار جهادی تا انتهای سال تکمیل و تحویل شود.

وی افزود: البته این ۱۵۰۰ واحد فاز اول است و تفاهم کلی ما ساخت 15 هزار واحد است که به صورت سالانه انجام خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه برای ساخت این واحدها تاکنون برای 900 واحد به ما زمین معرفی شده و پیگیری های خوبی برای آن انجام شده است، اظهار داشت: تاکنون نقشه‌ها و پروانه ساخت مهیا شده و عملیات اجرایی ۲۰۰ واحد آن در استان‌های چهارمحال و بختیاری، زنجان و یزد آغاز شده است.

محمد تاکید کرد: امروز ۳۰۰ واحد دیگر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان و فارس کلنگ‌زنی می‌شود و طی ۲ هفته آینده ۴۰۰ واحد دیگر هم در سایر استان‌ها آغاز خواهند شد تا ۹۰۰ واحد دریافتی تعیین تکلیف شود.

وی خاطر نشان کرد برای ۶۰۰ واحد بعدی منتظر تامین زمین هستیم و به محض واگذاری زمین عملیان اجرایی آغاز خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: اولین واحدی که امسال در نیشابور کلنگ‌زنی کردیم تکمیل و به مددجوی عزیز تحویل داده شد.


در ادامه مراسم  وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان به کشور و تشکر از زحمات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا امروز علاوه بر اینکه در عرصه سازندگی و توسعه کشور در فازهای مختلف فعالیتی آب‌رسانی، پروژه‌های نفتی، پالایشگاهی و کارهای بزرگی که اثبات کرده تکیه بر توانمندی داخلی می‌تواند ما را جلو ببرد و از وابستگی نجات دهد.

وی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان یکی از مجموعه‌های جوان، فعال، متعهد و متخصص در کشور نام برد که در عرصه محرومیت‌زدایی هم فعال است.

وی اظهار داشت: در ابتدای سال کلنگ احداث اولین منزل مسکونی برای یکی از افراد دارای محدودیت شدید که در دهک درآمدی ۱ تا ۳ قرار داشت در یکی از مناطق اطراف شهر نیشابور با حضور بنده و آقای محمد آغاز شد و به پایان رسید و الحمدلله امروز هم در چهار استان دیگر شاهد شروع فاز فعالیتی ۳۰۰ منزل مسکونی برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هستیم که در دهک‌های درآمدی ۱-۲-۳ هستند و نیازمندترین افراد جامعه‌اند و محدودیت شدیدی هم دارند.

قبادی دانا یادآور شد: این قشر ولی نعمتان ما و صاحبان اصلی انقلاب هستند و انشاالله بتوانیم در جهت خدمت‌رسانی به این عزیزان تلاش کنیم و امیدوام تا پایان سال جاری شاهد احداث این واحدها باشیم.

رییس سازمان بهزیستی گفت: تعداد ۱۲۲۶ خانوار به قرارگاه معرفی شدند که البته بعضی از این عزیزان شاید زمینی که معرفی کردند شرایط ایده‌آل را نداشته باشد که امیدواریم تغییراتی در این زمینه انجام شود.

وی افزود: از موارد اعلامی ۸۳۰ مورد توسط قرارگاه تایید شده و حدود ۱۴۰ مورد هم هنوز بررسی انجام نشده که در روزهای آینده انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر