کد خبر: 1015649
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: شرایط امروز غیر قابل پیش‌بینی و مشکلات اجتماعی، تربیتی و فرهنگی در حاشیه شهرها در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگاران ازسنندج، حسین خوش اقبال صبح امروز در جریان بازدید مسئولان کردستان از سازمان مردم نهاد آوای قدسیان، ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان عزیز به کشور اظهار کرد: آزادگان دلاور در سخت‌ترین شرایط با صبر و حوصله و مقاومت نشان دادند که  با توکل و امید به خداوند متعال می‌توان بر سختی‌ها فائق آمد و تبدیل به مکتبی برای تاسی گرفتن جوانان از روزهای سخت مقاومت و شجاعت شد.

وی تصریح کرد: امروزه با توجه به شرایط اقتصادی کشور مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زیادی در بخش‌های مختلف وجود دارد، لذا اگر سازمانهای مردم نهاد به یاری دولت و مردم برای برطرف کردن بخشی از این مشکلات نشتابند، مشکلات بیشتری پدید می‌آید.

وی با اشاره به فعالیت موسسه مردم نهاد آوای قدسیان خطاب به اعضای موسسه اظهار کرد: با توجه به شرایط و محرومیت منطقه رسالت شما خطیر و ارزشمند است، ماهم  به میزان توان خود از  اقدامات شایسته شما در این ناحیه استقبال و حمایت می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: مردم ناحیه منفصل شهری ننله از جمله مردمان شریف و عزتمندی هستند که لایق خدمت و حمایت بیشتری هستند.

خوش اقبال با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد طبق وظیفه ذاتی خود باید در راستای ترغیب و تشویق جوانان برای حضور در فعالیت‌های فرهنگی، تسهیل‌گر بخشی از مشکلات نواحی حاشیه تلاش کنند، ادامه داد: شرایط امروزی غیر قابل پیش‌بینی و مشکلات اجتماعی، تربیتی و فرهنگی در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: با این وضعیت انجام برخی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در این محلات که باانبوهی از جمعیت مواجه هستند توسط موسسه مردم نهاد آوای قدسیان،  قابل تقدیر است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مهمترین دستاورد پذیرش مسوولیت‌ها خدمت خالصانه به مردم است چراکه ملت شایسته بهترین خدمت هستند.

 حمایت و تقویت تشکل‌های مردمی در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی موثر است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان در ادامه این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های خداپسندانه  مدیر عامل و اعضای موسسه آوای قدسیان در ننله، اظهار کرد: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه‌های مختلف خدمات رسانی به مردم نقش چشمگیری در کاهش مشکلات جامعه دارد.

فرانک قدسی بیان کرد:  حمایت و تقویت تشکل‌های مردمی در کاهش و کنترل آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی اثربخشی قابل ملاحظه‌ای دارد.

وی بیان کرد:  سازمان‌های مردم نهاد در جایگاه خود در همه شرایط نقش بازوان اجرایی دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان را ایفا نموده‌اند.

فعالیت ۶۰  سمن فعال در حوزه ورزش و جوانان کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم در ادامه این بازدید با بیان اینکه ورزش شاخه‌ای از حوزه جوانان است اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ سمن فعال در حوزه ورزش و جوانان استان فعالیت دارند.
حامد جولایی با اشاره به اقدامات شایسته موسسه مردم نهاد آوای قدسیان در ننله افزود: این سمن جزو بهترین تشکل‌های مردم نهاد این اداره کل در استان و حتی سطح کشور است.

وی تسهیلگری در  نقش و خدمت رسانی سمن‌ها را وظیفه اصلی و از اهداف اصلی خود در این حوزه برشمرد و ادامه داد: دولت تدبیر و امید در حوزه جوانان تاکنون تدابیر خاصی اندیشیده است لذا هدف ما ارتقای این حوزه در استان کردستان و درخشش روز افزون آنان است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: ناحیه منفصل شهری فضای ورزشی ندارد، لذا برای اختصاص همچین مکان مناسبی در شان مردم و جوانان این منطقه ضروری است.

آموزش قرآن به ۴۰۳ کودک و نواجوان در مساجد ننله 

مدیر موسسه مردم نهاد آوای قدسیان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۳ نفر از کودکان و جوانان ننله در کلاس‌های قران که توسط این موسسه تشکیل و برگزار می‌شود حضور دارند، اظهار کرد: رتبه هفتم کشوری را در زمینه برگزاری مستمر کلاس‌های قرآن با بیشترین متقاضی و جمعیت کسب کرده‌ایم.

محمد فتحی زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته برای ۷۸ نفر گواهی حفظ جزء ۳۰ توسط موسسه آوای قدسیان که خود متولی برگزاری کلاس قرآن در ننله است، صادر شد.

وی از تشکیل ستاد ساماندهی کودکان طالب ورزش و قرآن در سنندج خبر داد و افزود: در ۳۲ مسجد سنندج لیگ مسجد برای پویایی مساجد و ترغیب کودکان و نوجوانان به ورزش و قرآن برگزار کرده‌ایم.

فتحی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته با هدف توانمندسازی زنان حاشیه به  ۱۲۰ نفر از زنانی که در زمینه خیاطی، سبد بافی، قالی بافی و کلاش بافی مهارت و علاقه داشتند آموزش‌های لازم ارائه و در پایان گواهی کسب مهارت صادر شد.

وی در پایان از مدیران خواستار حمایت و توجه ویژه به مردم منطقه شد و افزود: به تناسب فعالیت‌هایی که در این آموزشگاه ملاحظه می‌شود به امکانات بیشتری جهت حمایت از  زنان بی سرپرست و بدسرپرست در راستای توانمندی آنان  با توجه به تشکیل کلاس‌های مشاوره‌ای و آموزش خانواده نیازمندیم  که امیدواریم این مهم مورد عنایت قرار بگیرد.

در پایان این بازدید با اهدای لوح تقدیر  از" حامد جولایی" مدیرکل ورزش و جوانان و "گلاویژ فتاحی" معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان به عنوان فعالین حوزه مشارکت‌های اجتماعی  و مدیرعامل سازمان مردم نهاد آوای قدسیان به عنوان سمن فعال، تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر