کد خبر: 1015228
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به عنوان نخستین مرکز درمانی استان مرکزی به دستگاه شتاب دهنده خطی درمان بیماران سرطانی مجهز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به عنوان نخستین مرکز درمانی استان مرکزی به دستگاه شتاب دهنده خطی درمان بیماران سرطانی مجهز شد.

دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: این دستگاه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک خریداری شده  تا به بیماران سرطانی خدمات ارایه ‌کند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک تلاش‌های زیادی برای به ثمر نشستن این مهم در استان انجام داد و موفق شد دستگاه شتابدهنده پیشرفته و ورژن (نسخه) روز دنیا را وارد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: با خرید این دستگاه پیشرفته گامی بلند در راستای ارائه خدمت به بیماران سرطانی برداشته شده و امید است در آینده‌ای نزدیک، بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به یکی از مدرن‌ترین مراکز جامع سرطان کشور تبدیل شود.

دکتر جمالیان اظهار داشت: از مدل دستگاه شتاب دهنده خطی خریداری شده برای استان مرکزی، تنها چهار عدد در کشور وجود دارد و این منطقه یکی از معدود استان‌هایی است که می‌تواند از به روزترین فناوری دنیا برای درمان بیماران مبتلا به سرطان استفاده کند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی برای تحقق این مهم در استان تلاش‌های زیادی داشتند که جای تقدیر دارد و امید است همه مسائل، مشکلات و نیازهای این دانشگاه در ارایه خدمات مطلوب‌تر به مردم یکی پس از دیگر حل و تامین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص مزیت دستگاه شتابدهنده جدید افزود: این دستگاه در انجام رادیوتراپی عوارض کمتری برای بیمار به وجود می آورد و فقط تمرکز بر روی تومور دارد که در نتیجه به بافت سالم آسیب نمی‌زند.

استفاده از شتاب دهنده‌های خطی الکترون، کاربردی‌ترین روش در پرتو درمانی سرطان‌ها محسوب می‌شود و  هم اکنون حدود ۵۲ درصد از بیماران سرطانی از این روش در فرایند درمان خود استفاده می کنند.

طبق استانداردهای بین المللی برای هر ۱۸۰ هزار نفر یک دستگاه شتاب دهنده خطی پزشکی مورد نیاز است و در ایران، سرطان، سومین علت مرگ و میر پس از بیماری قلبی و عروقی و حوادث شناخته شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر