کد خبر: 1015225
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عنوان نمود
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: نسل جوان  بیرق ساخت و آبادانی آینده ایران اسلامی را به دست گرفته و باید الگوی ثابت آنان فرهنگ ارزشمند دفاع و مقاومت باشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: نسل جوان  بیرق ساخت و آبادانی آینده ایران اسلامی را به دست گرفته و باید الگوی ثابت آنان فرهنگ ارزشمند دفاع و مقاومت باشد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در سی و ششمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی افزود: تجربه های چهل ساله انقلاب اسلامی به خوبی نشان داد بدون استفاده از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس  امکان ایستادگی و مقاومت آگاهانه در برابر توطئه ها و نقشه های دشمنان نبود.

وی ادامه داد: نیاز است دفاع مقدس به الگوی جاویدان و همیشگی جامعه به خصوص نسل جوان تبدیل شده و از این فرصت ها به خوبی استفاده شود.

سردار کریمی افزود: تجربه نشان داده نمی توان الگوی مقاومت و دفاع مقدس را در مقاطع و شرایط حساس کنار گذاشت و باید همه توان برای ماندگاری الگوی دفاع مقدس به میدان آورده شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی به برکت وجود نورانی امام خمینی(ره) ، ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، صدها آزاده، جانباز و پیشکسوتان دفاع مقدس فضایی مملو از فرهنگ دفاع مقدس در آن موج می زند که اوج تجلی آن سال گذشته با برگزاری کنگره شهدای استان انجام شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: امسال نیز آیین بزرگ و ملی چهل سالگی دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود و این آیین  بار دیگر فرهنگ جهاد، شهادت، خدمتگذاری و ایثار را بیش از پیش در استان گسترش می‌دهد.

سردار کریمی افزود: آیین چهل سالگی دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بازخوانی دستاوردهای کنگره و گرامیداشت فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس در جامعه است.

وی افزود: بهره‌گیری از زبان هنر و به‌کارگیری هنرمندان در برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس و تبیین دستاوردهای کنگره برای افزایش جذابیت این آیین ها ضروری است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با یادآوری شیوع ویروس کرونا در استان و کشور گفت: برگزاری آیین‌های ماه محرم امسال به‌دلیل شیوع این ویروس با محدودیت‌هایی مواجه شده و باید با اقدامات ابتکاری از ظرفیت‌های دیگر بیشتر استفاده شود.

سردار کریمی افزود: توجه و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید نظر مقام معظم رهبری است و بر این اساس برنامه‌ها باید طبق دستورالعمل ها برگزار شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این آیین گفت: توجه به وجهه مردمی برنامه‌ها از تاکیدهای برگزاری آیین چهل سالگی دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی»« افزود: شبکه آموزشی شاد بستری مناسب برای باز نشر محتواهای تولیدی استه و امروز با توجه به شرایط کرونا می‌توان از این بستر برای تبیین دستاوردهای کنگره و برنامه های چهل سالگی برای دانش آموزان استفاده کرد.

وی ادامه داد:  پنج عنوان کتاب در راستای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در حال چاپ است و ۱۸ عنوان کتاب صوتی نیز تهیه شده که به زودی رونمایی می شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: معرفی کتاب و نویسندگان شاخص از جمله برنامه های مهم چهل سالگی است و بر این اساس معرفی ۴۰ عنوان کتاب و ۴۰ نویسنده در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ کریمی افزود: در حوزه فضای مجازی چهل سالگی از سوی اداره کل حفظ آثار اپلیکیشن شهدای ماشین سازی، شهدای روحانی استان و اینفوگرافیک تخصصی عملیات های دفاع مقدس و یادمان شهدای گمنام تهیه شده که به‌زودی رونمایی می شود.

استان مرکزی ۶۲۰۰ شهید در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار